Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
1. När jag kör upp framrutorna så går de upp och i sitt högsta läge så åker de ner igen? håller på så hela tiden, vad är det som strular? något relä? någon givare? någon som haft samma problem och vet hur man lättast löser detta?

2. Någon som vet vilken bussning man ska ha till växelspaken och är den svår att byta? Den börjar bli lös som om man rör runt i gröt, ibland när man vill gå ner på växel för att köra om så går den i 5'an när man vill in på 3'an.

3. Sitter det något luftfilter i bilen för ac anläggningen? var i så fall om någon har bild? har inte hittat något i handboken, men antar det borde sitta bakom förvaringsfacket på passagerarsidan?
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Rutorna behöver justeras åt något håll. Är nån givare som säger att de går lite för trögt så den tror att nåt är i kläm o kör ner rutan igen
av Metzger
1. Rutornas läge kalibreras med Vida.

3. Bakom handskfacket sitter filtret till kupéluften, man lossar det underifrån fotbrunnen.
Användarvisningsbild
av wissel
Sladdrig växelspak, kanske den här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&t=115858
Jag brukar på höstkanten spraya listerna runt fönstren med PTF spray (Torrsmörj). Rutorna går lätt o galant.
Kalibrera = Kör ner rutan o ryck säkringen när rutan är halvvägs eller så, den tappar sin position och kalibrerar sig själv.
Alternativt kör upp rutan o håll knappen intryckt ytterligare ett par sekunder, då vet rutan att den är hemma....
Kupéfiltret sitter ner mot golvet på högersidan. Ta bort Ljudvallen, vik undan golvmattan och du ser ett svart lock med 4 Torx,
ta loss o dra filtret rätt ner.....
av valln
IndustriDiamant skrev:1. När jag kör upp framrutorna så går de upp och i sitt högsta läge så åker de ner igen? håller på så hela tiden, vad är det som strular? något relä? någon givare? någon som haft samma problem och vet hur man lättast löser detta?
Det finns ett speciellt sätt att kalibrera om utan vida, sök på forumet och du borde hitta.
Användarvisningsbild
av wissel
valln skrev:
IndustriDiamant skrev:1. När jag kör upp framrutorna så går de upp och i sitt högsta läge så åker de ner igen? håller på så hela tiden, vad är det som strular? något relä? någon givare? någon som haft samma problem och vet hur man lättast löser detta?
Det finns ett speciellt sätt att kalibrera om utan vida, sök på forumet och du borde hitta.
Herre min skapare, läser du ens trådarna du surrar i ????
av valln
wissel skrev:
valln skrev:
Herre min skapare, läser du ens trådarna du surrar i ????
Du är ett jävla stolpskott.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&p=352331
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
wissel skrev:Sladdrig växelspak, kanske den här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&t=115858

Åsa nisse tricket eller ? Är det inte annars o beställa nån bussning o få det som det ska vara? eller är det då påtal om att byta hela skiten i spaken eller är det den vita runda med vitt fett runt?
Användarvisningsbild
av milktrucker
jag duckar i denna pajkastningen (H) (H) (H) (H)
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Någon som vet hur svår / lätt fronten är att få bort på bilen? :wink: Har inga extraljus och inga dimljus, bara stråle för att rengöra strålkastarna :) Är det bort med stänkskydd under bilen om något finns sedan 4 stora bult så att hela krokbalken dras ut ihop med fronten?
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]