Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nallle
Hej !
Mina vindrutetorkare på min v70 -07 stannade tvärt och efter att ha mätt och sett att jag har spänning fram så köpte jag en begagnad torkarmotor
och den gick då jag bara anslöt den till kontakten utan att skruva fast den i torkarmekanismen.
Så jag skruvade fast den i mekanismen och fäste den i bilen och testade. Den gick några gånger sen la den av.
Har kollat säkringen och smörjt upp torkarmekanismen men den vill inte igen.
Har spänning fram till motorn men när jag rör torkarspaken så hörs bara ett litet reläklick vid första försöket.
Har skruvat loss torkarmotorn och kopplat in den lös men det blir bara ett litet reläklick vid första försöket då också.
Någon som har något tips ?
av valln
Gissar hej vilt, kan de vara spaken vid ratten eller någon elektronikmodul.
Jag har dock inte läst att det skulle vara särskilt vanligt.
av nallle
jag ska se om jag kan hitta en blinkersspak med regnsensorknapp till vettigt pris begagnad så får jag prova att byta den med.
Någon som har något annat förslag ?
Jag har haft batteriet urkopplat en natt för att nollställa elektroniken så att inte det ska ha någon inverkan.
av valln
Kan det vara något fel på själva sensorn som sitter vid backspegeln, som gör att hela systemet flippar ur?
Användarvisningsbild
av Chilly
Prova att ta bort torkarspaken. Skruva isär den i botten och gör rent kontaktytorna med topz och rengöringsmedel för elektronik. Kan vara värt ett försök.
Senast redigerad av 1 Chilly, redigerad totalt 0 gånger.

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]

Elfel 855 -96

Hej! Min Volvo 855 -96 med AC och vanliga 5 cyl b[…]

Är det inte så att den (tillsatsvä[…]

V70 -08 2.4 D, 25 000 mil. På tomgång […]