Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Tror inte det spelar någon roll, så länge dom har 2014D på CD, en del skriver "latest" på 2014A !!
Kolla även att SVENSKA är med i språkvalet!!! Lättare att hantera tycker jag.......
av walaro
Va?! 1600 för felkoder? Vad är det för verkstad? Om det verkligen är 1600:- för ENBART felkoder och inte någon form
wissel skrev:
walaro skrev:Hehe, bokade volvo idag, 1600:- för att kolla felkoder, sen får vi se hur det rasar iväg...
//Danne
Hur har det gått för dig o din bil??
av ytterligare fysisk felsökning så är det ju bara sjukt. Avboka isåfall och beställ DICE och läs ut med VIDA själv.. Går väl att få för runt tusenlappen tror jag..[/quote]

finns det någon vänlig själ med dice som, mot ersättning, kan kolla igenom min bil? Idag tog den, efter 6 veckors frånvaro av problem, fram samtliga felkoder som går att uppbringa. tog mig 1.5 timme att få i gång den. ska skänka bort den för 15000 så hör av er om ni är intresserade
av walaro
Finns det någon vänlig själ med dice som, mot ersättning, kan kolla igenom min bil? Idag tog den, efter 6 veckors frånvaro av problem, fram samtliga felkoder som går att uppbringa. tog mig 1.5 timme att få i gång den. ska skänka bort den för 15000 så hör av er om ni är intresserade....
Användarvisningsbild
av wissel
walaro skrev:Finns det någon vänlig själ med dice som, mot ersättning, kan kolla igenom min bil? Idag tog den, efter 6 veckors frånvaro av problem, fram samtliga felkoder som går att uppbringa. tog mig 1.5 timme att få i gång den. ska skänka bort den för 15000 så hör av er om ni är intresserade....
Har du lust o möjlighet så kan jag hjälpa dig med utläsning med utskrifter osv. men det är förstås 8 mil enkel för dig att resa.
Jag kan närhelst det passar dig, nu i helgen, eller närhelst....!
Hör av dig i så fall......
av walaro
Skulle vara fantastiskt, vad vill du ha för ett sånt ingrepp? Farsta är ju mina gamla trakter och jag kan komma idag om det skulle funka, jag kan åka, med lite tur!, omgående
Användarvisningsbild
av wissel
walaro skrev:Skulle vara fantastiskt, vad vill du ha för ett sånt ingrepp? Farsta är ju mina gamla trakter och jag kan komma idag om det skulle funka, jag kan åka, med lite tur!, omgående
DU har PM.
av walaro
"Wissel" Mannen, myten, legenden... 1000 tack för en fantastisk support. Volvon har aldrig gått bättre.
//Danne
Användarvisningsbild
av wissel
:P
av HVTH
wissel skrev::P
Dela gärna med er av vad ni kom fram till :)
av walaro
Jaha gott folk, då har jag kommit till vägs ände med detta mysterium.
Efter ha konstaterat att batteriet var lite dassigt så köpte jag nytt på Biltema, efter detta hjälpte Wissel mig 2 gånger att släcka felkoder, tack för det Wissel,. Jag fick även rekommendation från Wissel om ett geni till mek på Skobes i Flen som jag bokade tid hos. Nu kommer 10.000:- frågan; vad kom han fram till? Batteriet! Det laddade bara 12,6 och sen sjönk det bara, tack för fläsket.... Nu ska jag kolla med biltema om jag kan returnera batteriet.
Återigen, tack för er kompetens på forumet.
//Danne

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]