Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
Kan man få fast backspegelglaset så att det inte vibrerar när man kör?
Jag vill inte rycka och slita för mycket i det så att det blir värre och jag vill ju inte tappa det.
Glaset sitter nog som det ska i sin hållare men sedan vet jag inte vad det kan vara.
Justeringen med elmotorerna funkar mm.
Senast redigerad av 1 Desmodue, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Rillee
På min gamla s60 så släppte själva spegeln i limningen och den vibrerade innan den lossna.
av III
Tror glaset släppt från fästet. Du kanske kan rädda glaset innan det drösar i backen. Så fall kan du försiktigt bända loss det och limma med snabblim. Du ser tydligt var limmet ska ligga om det lossas. Lossnar det själv så går det i backen.
av III
Kåpan tror jag inte du ska ta loss. Byter man glas vill jag minnas man vinklar ner glaset max och tar loss det genom något klipps eller bänder. Men jag hade vibrerande glas. Åkte med det och rätt som det var lossnade det och åkte i asfalten i landsvägsfart. Inget vinnande. När andra sidan började vibrera lossade jag den innan och limmade. Funkade kanon.
av Denesfay
Använd en plastsmörkniv/fiskben och bänd det rakt ut bara. Det sitter bara "fastsnäppt" till skillnad mot 7/900 serien som har en ring du måste vrida på.

Då kan du undersöka om något fäste är trasigt eller om själva glaset lossnar ifrån sin fästplatta.
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]