EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hisingspaddan
#1550146
V9097 skrev: tor 06 jul 2023, 23:11 Volvon är ju billigare än ID.3 och även tex Opel Mokka-e. Tror EX30 kommer sälja väldigt bra.
Jag tror också EX30 kommer att sälja bra. Jämfört med ID.3 så har den ju fördelar som t.ex. att den får dra släp, samt att den har ett schysst utseende (smaksak förvisso men jag tycker den är mycket mer lyckad än VWs ID-modeller).
Jag tror EX30 kan bli Sveriges mest sålda bil.
Vad har Volvo för produktionskapacitet av EX30? 200 000 ex per år?
Användarvisningsbild
av batmac
#1550162
Hur stor skillnad gör värmepump? På EX30 måste man ju köpa Ultra, dvs från 567', för att få det. ID3 har det som jämförelse i Pro Performance vilket verkar vara bas.
Användarvisningsbild
av bem
#1550229
batmac,
Volvos laddhybrider har elvärme utan värmepump. Men de har bensinmotor också som kan ge värme. Kör man bara på el med laddhybriden ger elvärmaren värme. Tror inte jag sett nån klaga direkt på elvärmaren i Volvos laddhybrider. På min V90 Recharge MY22 early var första gången laddhybriden fick elvärmare, dock beställde jag som tillbehör bensinvärmare och då utgick elvärmaren. Det lär ju bero på var man bor i Svedala om man behöver den effektivare värmepumpen. I södra Sverige kanske en värmepump inte är nödvändigt, men i Norrland kan det nog vara klokt ha det. Jag bor i Värmland och på min ort är det allt rätt kallt på vintern fortfarande, så jag skulle lätt välja värmepump. Inte vill jag åka elbil varken som förare eller passagerare och sitta och småfrysa på vintern.
Underligt det inte går lägga till värmepump på billigaste instegsmodellen. Obegripligt för mig. Men Volvo är mästare lägga bra att ha tillbehör eller rent av nästan nödvändiga tillbehör i de högre utrustningsnivåerna. Det är allt uträknat av tillverkaren.
av Glenn3
#1550236
batmac skrev:Hur stor skillnad gör värmepump? På EX30 måste man ju köpa Ultra, dvs från 567', för att få det. ID3 har det som jämförelse i Pro Performance vilket verkar vara bas.
Det står att värmepump är standard för Twin och Single Extended Range.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1550238
Glenn3 skrev: ons 09 aug 2023, 07:40
batmac skrev:Hur stor skillnad gör värmepump? På EX30 måste man ju köpa Ultra, dvs från 567', för att få det. ID3 har det som jämförelse i Pro Performance vilket verkar vara bas.
Det står att värmepump är standard för Twin och Single Extended Range.
Inte om du på byggsidan exempelvis väljer Single Extended Range och till den drivlinan jämför utrustningen i Core och Ultra.
Då står det att värmepump bara finns till Ultra.
.
Screenshot_20230809_083353_SamsungInternet_copy_1080x1825.jpg
Screenshot_20230809_083353_SamsungInternet_copy_1080x1825.jpg (133.46 KiB) Visad 2477 gånger
av Glenn3
#1550332
fjohan82 skrev:
Glenn3 skrev: ons 09 aug 2023, 07:40
batmac skrev:Hur stor skillnad gör värmepump? På EX30 måste man ju köpa Ultra, dvs från 567', för att få det. ID3 har det som jämförelse i Pro Performance vilket verkar vara bas.
Det står att värmepump är standard för Twin och Single Extended Range.
Inte om du på byggsidan exempelvis väljer Single Extended Range och till den drivlinan jämför utrustningen i Core och Ultra.
Då står det att värmepump bara finns till Ultra.
.
Om du klickar på värmepump där du var inne så står det sen att det är standard för Extended Range och Twin. Tror inte valet av motor i steget innan det påverkar "standard" jämförelsen mellan de olika utrustningsnivåerna.
Användarvisningsbild
av batmac
#1550386
Glenn3 skrev: Om du klickar på värmepump där du var inne så står det sen att det är standard för Extended Range och Twin. Tror inte valet av motor i steget innan det påverkar "standard" jämförelsen mellan de olika utrustningsnivåerna.
Ah ja det verkar stämma. Går man vidare till beställning med Core och extended range så ligger värmepumpen med under funktioner.
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]