EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1569626
Recharged skrev: ons 07 feb 2024, 01:52
W.A.P.E. skrev: tis 06 feb 2024, 19:22 Ratten var ok men tunn.
Sensor framför ratt som håller koll på att du håller koll på vägen... jobbigt, men gick nog inaktivera. Växelindikator lika illa som hastighetsmätare, endast i displayen. Ljud hann vi inte fippla med, lät väldigt fejksurround d som var inställt. Stolar kan vara för mjuka för långfärd, men får testa längre nångång.
Har också tyckt att den ratten är för tunn, även om jag har vant mig vid den. Att ratten har formen den har tycker jag gör ett sämre intryck kosmetiskt än vad det gör vid själva användandet av den. Ljudsystemet upplever jag likt interiören; minimalistisk. Vetskapen om att man har en bred soundbar till ljudsystem tycker jag påverkar ljudupplevelsen på ett negativt sätt. Håller med ännu en gång: angående stolarna. Vid långresa resulterade mjukheten i en trött rygg, något som jag tidigare har tyckt att Volvo har haft ordentliga lösningar på. Har man förväntningar baserade på andra bilars funktionalitet blir EX30 en rejäl kompromiss.
Hej. Hur är det med lår förlängning på stolarna, finns det?
av JEriksson
#1569642
Nope, ingen förlängning av dynan. Oavsett utrustningspaket.
av LJN
#1569810
Provkörd, men problem med mjukvara och radarsensor i måttligt snöväder....
https://youtu.be/RzC37axGrTY
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1569989
LJN skrev:Provkörd, men problem med mjukvara och radarsensor i måttligt snöväder....
https://youtu.be/RzC37axGrTY
Förseriemjukvara i testbilen.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1570311
Provkörde en Twin Ultra idag och positivt överraskad måste jag ändå säga. Skön att köra, relativt tyst, bra ljud (att det kan jämföras med B&W som någon nämnde tidigare är dock ett rejält krydd) och ruskigt pigg.

Största problemet utan tvekan är EU-kraven från 2024. Tittar man åt sidan för länge när man är på väg in i en rondell plingar det och stänger av musiken. Extremt dåligt kalibrerat (eller reglerat i EU-kraven). Ja, det går att stänga av men hur kul är det att gå in i menyer och gräva varje gång man startar bilen..?
av Malmstroem
#1570313
Det går att skapa en genväg för att enkelt kunna slå av de av EU påtvingade säkerhetssystemen.

Jag kommer med stor sannolikhet inte att köpa en bil där jag måste leta i menyerna för att slå av "plingandet".
Användarvisningsbild
av Zanders
#1570318
Enligt säljaren så gick det inte att skapa genväg för att stänga av alla tre påtvingade systemen, förarövervakning, lane keep och hastighetsvarning så det kommer oavsett bli in i menyer för några av systemen.
Användarvisningsbild
av bem
#1570341
Zanders skrev: ons 14 feb 2024, 15:55 Enligt säljaren så gick det inte att skapa genväg för att stänga av alla tre påtvingade systemen, förarövervakning, lane keep och hastighetsvarning så det kommer oavsett bli in i menyer för några av systemen.
Kan nån av rattknapparna slå av t.ex. hastighetsövervakning tro?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]