EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#1548519
Jag är inte sugen på EV9, inte för att det är en sämre bil men jag gillar Volvos säkerhetstänk och deras försök att göra bilen mer hållbar, på riktigt.

EV9 tilltalar vissa, men inte mig, utseendemässigt. För fyrkantig och amerikansk.

Titta på denna video så ser du att Volvo faktiskt har ventilerade säten. Märkligt att det inte står i orderbekräftelsen, men jag blev glad när jag såg videon.

av Fredde83
#1548588
Ja, jag gillar också Volvo av dessa anledningar.

Just det här med ventilerade säten har jag grävt lite i, det är en big deal för mig .. jag har också sett videon ovan och även en annan video där de påpekar ventilerade säten i mjukvaran. Jag snackade med min säljare om det och de tror att det bara är för framtida användning, av den anledningen att ullsäten (som ju också finns i dag till XC90) inte kan fås ventilerade, samt att Nordico klädseln inte är perforerad, vilket krävs för ventilation.

Så det verkar tyvärr inte som att de EX90 som beställs nu kommer ha ventilerade säten. Men det är lång tid kvar, dom kanske hinner fixa ventilationen medans mjukvaruutvecklarna stressar på med lidar-koden!
av Hertsh
#1551759
Fick igår veta att min bil blir årsmodell 25 istället för 24. Inga 24 kommer. Vad nu det har för betydelse. Ingen ny försening enligt säljaren. Enda skillnaden är nu att man kan välja sommardäck istället för året-runt-däck när man valt vinterdäck.
av AliM
#1551839
Jag har beställt min EX90 som preliminära leverans var första kvartalet 2024, nu är det ändrats fram till sommaren 2024. Jag räkna med bilen kommer till aug sep 2024.
Det är lång väntan så löste jag detta på att jag beställde en XC90 Hybrid 2024 som mellan bil tills EX90 blir levererad.
Eftersom jag reser mycket så vill jag en säkert, pålitlig och bekvämt bil, så kunde jag inte tänka mig en annan bil än Volvo. Jag är väldigt nöjd med men XC90, jag har provkört ett stor antal olika bil märke, både Kinesisk och europeisk och hade 3 bilmärke att välja mellan Mercedes, Audi och Volvo, det blev Volvo, prisvärd , komfort, säkerhet och mins hög andra handsvärdet.
av Saabturbo95
#1551874
Hertsh skrev: fre 18 aug 2023, 08:51 Fick igår veta att min bil blir årsmodell 25 istället för 24. Inga 24 kommer. Vad nu det har för betydelse. Ingen ny försening enligt säljaren. Enda skillnaden är nu att man kan välja sommardäck istället för året-runt-däck när man valt vinterdäck.
Fick samma info för några veckor sedan. Min säljare sa sommaren 24, men han trodde det kunde ta lite längre tid än vad Volvo sagt….
Jag gissar leverans tidig 2025 :-(
av Hertsh
#1553926
Model X är prissänkt. Någon som tagit beslutet att istället gå dit från att vänta på EX90?

Om det kommer en frontkamera så att det går att få parkeringshjälp utan de ultraljudssensorer som de tagit bort så kommer jag nog köra på den istället som det ser ut idag.
av Saabturbo95
#1554114
Det som lockar mest är Mercedes eller Lotus. Men dom är några 100 kkr dyrare vilket jag idag inte tycker dom är värda. Samt jag gillar det jag sett av ex90. Men väntetiden är lite väl lång. Hade önskar Volvo skicka lite regelbunden info till oss som beställt så man behåller suger efter bilen.
Tror jag kommer vänta, men börjar tröttna lite smått :bored:
Användarvisningsbild
av leiwi
#1554143
Saabturbo95 skrev:Tror jag kommer vänta, men börjar tröttna lite smått
Vem hade inte gjort det , inte jag i alla fall ,att vänta på en bil i flera år är för mej helt otänkbart
av toppo
#1554509
Hur ser avbeställningsmöjligheterna ut om man beställer via ÅF? Det är ju väldigt mycket som kan hända på 20 månader med både världsekonomin och konkurrerande bilar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Ok, styrenheten är det samma sak som det som […]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt e[…]

Efter många år på utflykt mellan[…]

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]