EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#1521735
Kände att det vore kul med en tråd för oss som beställt EX90. Så vi gemensamt kan längta de 16-18 månader de säger att det ska ta till bilen levereras till första kund. Jag hoppas på bilen Mars 2024.

Jag har beställt en Twin Motor Ultra i Denim Blue, tonade rutor med B&W och Pilot Assist. Valde till Ull-klädsel.
IMG_4055.jpg
IMG_4058.jpg
IMG_4065.jpg
IMG_4064.jpg
Senast redigerad av 1 Hertsh, redigerad totalt 0 gånger.
av Saabturbo95
#1521862
Beställde en vanor grey, dragkrok, pilot. Valde Nordico Cardamom RD10, men osäker på just valet av sätena. Ull ser väldig trevligt ut, osäker hur det är med småbarn?
av Hertsh
#1521863
Saabturbo95 skrev:Beställde en vanor grey, dragkrok, pilot. Valde Nordico Cardamom RD10, men osäker på just valet av sätena. Ull ser väldig trevligt ut, osäker hur det är med småbarn?
Silver - som jag skulle kalla vapor grey - är riktigt snygg.

Ull håller sig fräscht länge, men fläckar kan vara svåra att ta bort. Jag hoppas Volvo har lösning på det, men framtiden får utvisa. Jag har dock inga små barn längre.

Cardamom är en snygg färg på inredningen. Om jag inte valt ull hade jag tagit den.
av Saabturbo95
#1522081
Har inte sett färgen live vad jag vet. Men såg bra ut på premiären och den är ju "gratis" så blir bra :-)
Kände jag vill ha något annat än svart som varit i min XC60 B4 nu i 3,5år och hämtade ut min XC60 T6 Dark förra veckan som också är svart. Men tror inte jag sett denna inredningen live heller 😅
av Hertsh
#1522083
Jag har sett inredningen live. Jag var på ett lanseringsevent i Kungsträdgården och där hade de stolar och material för alla kombinationer så man kunde känna och se. Fick tyvärr inte provsitta stolarna.

Alla inredningarna är fina på sitt sätt. Jag gillar den bruna tonen de har valt. Jag gillade dock den grå ullen i kombination med det ljusa träslaget bäst. Kör själv med beige inredning idag i min Tesla Model X som säljs när jag får EX90'n.
Användarvisningsbild
av sewen
#1522088
Hertsh skrev:Jag har sett inredningen live. Jag var på ett lanseringsevent i Kungsträdgården och där hade de stolar och material för alla kombinationer så man kunde känna och se. Fick tyvärr inte provsitta stolarna.

Alla inredningarna är fina på sitt sätt. Jag gillar den bruna tonen de har valt. Jag gillade dock den grå ullen i kombination med det ljusa träslaget bäst. Kör själv med beige inredning idag i min Tesla Model X som säljs när jag får EX90'n.
När det gäller färgen på inredningen, vilka val går att göra egentligen? När man går in på bygg din volvo ser det ut som man får svart tak med cardamom och ull. Till den ljua (dawn) och svarta (charcoal) inredningen är det ljust innertak.. iaf på bilderna.Och detsamma gäller dekorpanelerna. Det är fasta kombinationer till respektive klädsel, björk eller ask. Hittar inte att man kan ändra på det längre fram.
av Hertsh
#1522089
sewen skrev:
Hertsh skrev:Jag har sett inredningen live. Jag var på ett lanseringsevent i Kungsträdgården och där hade de stolar och material för alla kombinationer så man kunde känna och se. Fick tyvärr inte provsitta stolarna.

Alla inredningarna är fina på sitt sätt. Jag gillar den bruna tonen de har valt. Jag gillade dock den grå ullen i kombination med det ljusa träslaget bäst. Kör själv med beige inredning idag i min Tesla Model X som säljs när jag får EX90'n.
När det gäller färgen på inredningen, vilka val går att göra egentligen? När man går in på bygg din volvo ser det ut som man får svart tak med cardamom och ull. Till den ljua (dawn) och svarta (charcoal) inredningen är det ljust innertak.. iaf på bilderna.Och detsamma gäller dekorpanelerna. Det är fasta kombinationer till respektive klädsel, björk eller ask. Hittar inte att man kan ändra på det längre fram.
Ja, fasta kombinationer.

Lite "like it, or not" à la Tesla och inte tysk möjlighet till finjustering av varje detalj. Ett sätt att hålla nere komplexiteten i produktionen.

Jag hittade en kombination jag verkligen gillar, men några skulle säkert vilja ha en idag omöjligt kombination.
Användarvisningsbild
av sewen
#1522092
@Hertsh, Ah. Tack för klargörande. Inte missnöjd med mycket inredningsmässigt i min v90CC men hade jag ändrat nåt så hade det varit att ha svart innertak till mina svarta stolar. Men får väl trösta mig med att bilen är lite mer lik EX90 som den är nu. :-D
av Mrks
#1522214
De verkar infört nytt system med snåla rabatter för dessa bilar?
Jag själv lyckades bara få till 7% Vad har ni hamnat på?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]