EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av toppo
#1569747
volvoamatören skrev: tor 08 feb 2024, 14:25 Jag provkörde en EX30 idag. Passade då på att fråga om EX90 och fick då beskedet att en provkörning av EX90 inte kommer kunna ske förrän i höst.

Om detta stämmer kommer det ju aldrig levereras några kundbilar före hösten heller. :(
Så behöver det inte bli. Den uppdaterade XC40 Recharge MY24 levererades som kundbilar från mitten av juli, men fanns inte tillgängliga för provkörningen förens mitten av september.
av Plattanibotten
#1571546
Tiden går... Tankarna går mer och mer till avbeställning. Tystnad från en leverantör är verkligen det värsta sättet att kommunicera....
av Hertsh
#1571550
Plattanibotten skrev:Tiden går... Tankarna går mer och mer till avbeställning. Tystnad från en leverantör är verkligen det värsta sättet att kommunicera....
Blir ju närmre och närmre. Jag längtar tills jag får bilen efter sommaren. De har konfirmerat produktionsstart innan slutet på juni.

Jag har dock tittat på alternativ för min Tesla X har hunnit bli 5 år till sommaren. Dock finns det ingen som tilltalar mig. Vill inte ha ny X pga många saker men främst avsaknad av parkeringsassistans samt ofantliga mängder brutna löften från Tesla. Kia EV9 är för plastig. Mercedes EQS är för dyr för mig efter att man lagt till lite utrustning.
av Hertsh
#1571557
Jmill skrev:Ja denna tystnad är frustrerande… finns det någon information? Såg att Polestar 3 börjat tillverkats i Kina nu.
”The first early production test series at the US plant has been successfully completed” enligt Polestars press release, är också lovande eftersom Volvo är först i Charleston. Då borde de också vara on track. Men visst, synd att de inte säger något officiellt.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1571562
Ska inte de första bilarna till USA och inte till Europa? Så var det i a f sagt tidigare. Att USA får sina bilar åtminstone ett kvartal före Europa, har jag för mig.
av Hertsh
#1571569
De släppte bilen till försäljning i USA efter Sverige, men de första kanske ändå går dit. Inget jag sett något om.
av Plattanibotten
#1571766
Luminar vet så klart när produktionen startar av EX90. Dom har gått ut med ”sent 2024”.
” "The EX90 production delay is likely to last until mid-2024. Volvo is targeting customer deliveries of the EX90 in late 2024," said Jaime Perez, analyst at R.F. Lafferty Equity Research”
https://finance.yahoo.com/news/self-dri ... OGu9-dV-GI
av Hertsh
#1571777
Nu väljer du att tolka negativt. Produktionsstart vid halvår säger en Analytiker som följer Luminar och det stämmer med vad Volvo också säger, men Volvo är mer specifika. De säger innan Q2 är slut.

Kundleveranser ”sent 2024” är tråkigt att läsa, men kan säkert stämma. Min säljare sa för någon månad sen att han kan lova innan jul, men hoppas tidigare. Jag hoppas likadant. ”Sent 2024” är i försiktiga finanstermer samma som H2.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&au[…]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]