EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1546750
Nu fick jag äntligen svar från CBV. De hävdar att vinterhjulen kostar 48 500 kr och att det felaktigt står att de inte kostar något att lägga till när man konfar en ny bil. Därför är priset på hela bilen inte sänkt, utan det gamla priset gäller fortfarande? Kan det verkligen stämma? Om jag beställer en ny bil idag, där det står att vinterhjulen ingår, vad händer sedan? Kommer de återkomma och höja priset med 48 500 kr?
av Hertsh
#1546754
Märkligt. Hade för mig att det stod att vinterhjul skall ingå gratis redan tidigare när jag la min order men det stämmer att jag faktiskt har 48k för Friktion i min order.

Ska klaga om det inte justeras.
av Saabturbo95
#1546774
Vill minnas att Dom ingick om man valde cbv leasingen? Men annars tillval. Iaf vet jag att det kostade 48 000kr när jag beställde i december för jag kollade polestar 3 vinterhjul som kostade 35. Så mejlade vid order med min säljare, vi bestämde att vänta och se om det kommer några billigare när bilen väl levereras…så typ 2025 får man väl svar på det :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1546778
Går man idag in på https://www.volvocars.com/se/care-by-volvo/ och väljer EX90 på 36 månader står följande:

Inkluderade däck
De flesta av våra bilmodeller har sommardäck, även om ett begränsat antal är utrustade med året runt däck. Du kan se vilka däck som ingår genom att se alla funktioner när du fortsätter med din valda bil på webbplatsen. Separata vinterdäck (inklusive hjulbyte och däckhotell) ingår med din bil. För ändringsbara bilar kan du välja dubb- eller friktionsdäck. För leveransklara bilar där det framgår vilken typ av vinterdäck ingår, är det dessa som gäller. För leveransklara bilar där det inte framgår vilken typ av vinterdäck ingår kan du välja själv. Vinterdäckens fälgar kan skilja sig i storlek och utseende från de fälgar som ursprungligen valdes när bilen beställdes


Tittar man däremot på köp online står det:

Däck ingår
De flesta av våra elbilar har sommardäck, medan ett begränsat antal är utrustade med året runt däck. Separata vinterdäck (inklusive hjulbyte och däckhotell) finns tillgängliga mot en extra kostnad och du väljer själv om du vill ha dubb- eller friktionsdäck.
Användarvisningsbild
av bem
#1546848
Hur är det hos andra bilföretag som leasr bilar (till privatpersoner t.ex.), ingår vinterhjul (fälg+vinterdäck)?
Care by Volvo (CBV), ja det står ju tydligt i villkoren att "Separata vinterdäck (inklusive hjulbyte och däckhotell) ingår med din bil."

Jag har Volvo privatleasing (fanns inte CBV när jag teckna leasingavtalet) och med det ingår inte vinterhjul, det fick jag köpa till själv.

Nån som har CBV avtal på sin bil borde veta hur det är det där om vinterhjul ingår inkl hjulskifte.

För EX30 står i en remsa högst upp:
"Just nu kan du endast beställa vinterhjul (ingår vid prenumeration) och dragkrok genom att kontakta kundtjänst eller din Volvohandlare. Samtliga tillbehör kommer att vara tillgängliga i konfiguratorn inom kort."
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1546894
Jag har CBV-leasing på min nuvarande bil och då ingår vinterdäck och hjulskifte. Eller ingår och ingår, man kan inte välja bort det och priset är väl justerat därefter.
Användarvisningsbild
av bem
#1547951
Vad för nymodigheter står för dörren en EX90 kan sakna då när den väl börjar tillverkas, som andra fabrikat ev. har då?
Bättre batterier? Men det kan väl Volvo stoppa i närhelst det kommer, i nytillverkad bil.
Eller är det att utseendet, designen, som kommer verka ”gammal”?
En EX90 har ju så mycket utrustning och funktioner det är lite svårt tänka sig vad en person som får sin EX90 levererad 2025 skulle sakna. Har ni exempel?
För mig personligen kvittar det för jag kommer aldrig äga eller hyra (leasa) en sån bil. Dels tilltalar den mig inte, dels är den både för stor för mina behov och för dyr för mina ekonomiska ramar. Man åker nog skönt i den men det finns ju så mycket mer som avgör om en bil passar en och är lämplig.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]