EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1526973
Hertsh skrev: tor 01 dec 2022, 20:30
sewen skrev:Men nog är det lite bakvänt att Polestar 3 som ju är den av bilarna som ska va spjutspets, design, performance osv är billigare än Volvo EX90? Behöver man inte 7-sits så är det för mig självklart att välja P3 även om de hade kostat lika mycket. Sen kan jag ge det att Volvos lyktor är nåt extra men det är också det enda.
Det var ju samma med polestar 2 och xc40 recharge.. Polestar 2 var också billigare..
Användarvisningsbild
av sewen
#1526979
@Ilduce77, Sjukt! Hade vi vart i behov av en andrabil hade Polestar 2 legat högst på listan. Ljusår före XC40.
Användarvisningsbild
av dol
#1527763
Alla som håller på med bilar vet att elbilar är billigare att tillverka än motsvarande ICE. Varför skall dom då kosta dubblet? Det är löjligt.
Sedan är fronten så ful på nya EX90 att det inte spelar roll hur stor bakluckan är eller om den har Lidar.
Volvo har problem med kvaliteten, målgruppen hela faderitten, känns som en Woke version liknande Amazons serie om härskarringen, dyr och värdelös.
Det började med Sensus, kinesisk skit ersatte japanska denso.
Sedan Android Auto som överaskar än mer negativt. Plötsligt känns sensus som rena supersystemet.
Varför planka tesla interör design? Volvo skall vara designledare, inte kopiera amerikanska skitbilar.
Volvo var alltid en bra familjebil, med lite roliga kryddbilar, som 262C, 780, C70, R, S60 Polestar.
Nu verkar enbart V60 vara rimlig. XC90 ser plötsligt vacker ut i jämförelse med detta.
Har hyrt åtskilliga SPA bilar, och V60CC B4 bästa kompromissen.
Har aldrig upplevt bra väghållning i nuvarnde XC90, gungig och svajig, och så ser hjulen en eller två dimensioner för små ut i hjulhusen.
Med tanke på rådande världsläge så tror jag de närmaste åren blir tuffa för Volvo. Ser ut som Kineserna åderlåtigt all utveckling till andra märken och lämnat Volvo att ruttna, inte help olikt hur det var med Ford som ägare...
av Hertsh
#1527764
dol skrev:Alla som håller på med bilar vet att elbilar är billigare att tillverka än motsvarande ICE. Varför skall dom då kosta dubblet? Det är löjligt.
Sedan är fronten så ful på nya EX90 att det inte spelar roll hur stor bakluckan är eller om den har Lidar.
Volvo har problem med kvaliteten, målgruppen hela faderitten, känns som en Woke version liknande Amazons serie om härskarringen, dyr och värdelös.
Det började med Sensus, kinesisk skit ersatte japanska denso.
Sedan Android Auto som överaskar än mer negativt. Plötsligt känns sensus som rena supersystemet.
Varför planka tesla interör design? Volvo skall vara designledare, inte kopiera amerikanska skitbilar.
Volvo var alltid en bra familjebil, med lite roliga kryddbilar, som 262C, 780, C70, R, S60 Polestar.
Nu verkar enbart V60 vara rimlig. XC90 ser plötsligt vacker ut i jämförelse med detta.
Har hyrt åtskilliga SPA bilar, och V60CC B4 bästa kompromissen.
Har aldrig upplevt bra väghållning i nuvarnde XC90, gungig och svajig, och så ser hjulen en eller två dimensioner för små ut i hjulhusen.
Med tanke på rådande världsläge så tror jag de närmaste åren blir tuffa för Volvo. Ser ut som Kineserna åderlåtigt all utveckling till andra märken och lämnat Volvo att ruttna, inte help olikt hur det var med Ford som ägare...
Jag tror inte EX90 är något för dig.
av Lockis
#1528130
dol skrev:Alla som håller på med bilar vet att elbilar är billigare att tillverka än motsvarande ICE. Varför skall dom då kosta dubblet? Det är löjligt.
Sedan är fronten så ful på nya EX90 att det inte spelar roll hur stor bakluckan är eller om den har Lidar.
Volvo har problem med kvaliteten, målgruppen hela faderitten, känns som en Woke version liknande Amazons serie om härskarringen, dyr och värdelös.
Det började med Sensus, kinesisk skit ersatte japanska denso.
Sedan Android Auto som överaskar än mer negativt. Plötsligt känns sensus som rena supersystemet.
Varför planka tesla interör design? Volvo skall vara designledare, inte kopiera amerikanska skitbilar.
Volvo var alltid en bra familjebil, med lite roliga kryddbilar, som 262C, 780, C70, R, S60 Polestar.
Nu verkar enbart V60 vara rimlig. XC90 ser plötsligt vacker ut i jämförelse med detta.
Har hyrt åtskilliga SPA bilar, och V60CC B4 bästa kompromissen.
Har aldrig upplevt bra väghållning i nuvarnde XC90, gungig och svajig, och så ser hjulen en eller två dimensioner för små ut i hjulhusen.
Med tanke på rådande världsläge så tror jag de närmaste åren blir tuffa för Volvo. Ser ut som Kineserna åderlåtigt all utveckling till andra märken och lämnat Volvo att ruttna, inte help olikt hur det var med Ford som ägare...
Har du några faktiskta erfarenheter av EX90 att dela med dig av?
Om inte, så är du i fel forum del, då detta inte är en tråd för elbilshat. Finns dock en tråd som heter "Elbilar är tokeri", där dina åsikter kanske är bättre att lufta...
av jaronsso
#1528182
dol skrev: lör 21 jan 2023, 09:10 Alla som håller på med bilar vet att elbilar är billigare att tillverka än motsvarande ICE. Varför skall dom då kosta dubblet? Det är löjligt.
Du jobbar inte med utveckling av ny teknik va?
Eller försäljning inom detsamma?
av Saabturbo95
#1528469
Vad har ni valt för klädsel? Gör man bort sig om man inte väljer ull? tänker framförallt på sommaren för att slippa glödheta säten.
jag är lite chockad dom inte har fläktar i sätena som "kyler" för sommaren, det hade jag på min Saab 9-5 2005.
av Hertsh
#1528516
Jag har valt Ull. Gillar idén. Har dock plastläder i min nuvarande Tesla och upplever det inte som ett bekymmer gällande värme och kyla. Har inre ventilerade säten.

Vet inte om du har en elbil idag vid sidan om din Saab, så det är kanske att sparka in en öppen dörr, men det är ett mindre bekymmer med värme och kyla i sätet i en elbil eftersom du väldigt enkelt varmer/kyler kupén via telefonen i förväg. Därför är i princip alltid kupén vid en bra temperatur när du sätter dig. Självklart är sätet ändå varmt på sommaren och svalt på vintern men bekymret är mycket mindre.
av Saabturbo95
#1528553
Jag har en XC60 T6 Dark hybrid 2023 idag, Saaben försvann runt 2007 och efter det Volvo :-D
Senaste 4st Volvo (V60 och XC60) har samtliga haft skinnsäten med sportstolar som är super goa att sitta i, men väldigt varma på sommaren 😅
Är mest rädd att Ull kommer bli skiten med småbarn i bilen, men samtidigt är det väldigt snyggt på bilder iaf. Har inte sett det live än
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]