EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1519299
Lockis skrev:Nja, jag tyckte linjerna på XC60 och EX90 är väldigt lika. Tittar man på bakfönster och linjer kring hjulhus och på dörrarna så ser jag XC60. Jag kan klart vara ensam om detta men när jag scrollade på volvos Hemsida så hittade jag mer likheter med XC60 än XC90 :-D
Fram till bakdörren håller jag med om att de är lika
av Qualia
#1519343
Vi får hoppas få inga grus kommer genom bakdörren som nuvarande XC60 .
Eftersom de är identiskt bakdörren
av Hertsh
#1521560
Jag har lagt en beställning, I måndags (28/11).

Körde XC60 2016-2019. Bestämde mig för att byta till elbil och har sedan dess kört en Model X. Nu vill jag tillbaka till Volvo. Blir en lååång väntan. ~18 månader.
Senast redigerad av 1 Hertsh, redigerad totalt 0 gånger.
av Hertsh
#1521564
sewen skrev:Men nog är det lite bakvänt att Polestar 3 som ju är den av bilarna som ska va spjutspets, design, performance osv är billigare än Volvo EX90? Behöver man inte 7-sits så är det för mig självklart att välja P3 även om de hade kostat lika mycket. Sen kan jag ge det att Volvos lyktor är nåt extra men det är också det enda.
Värt att veta i den jämförelsen är att P3 i grundutförande inte har Lidar. Den vill de ha cirka 100.000 för om jag minns rätt. Det är standard i EX90 eftersom det är en säkerhetsutrustning. EX90 är även 7-sitsig och säljs bara i Ultimate utrustningsnivå just nu.
av Lockis
#1521628
La just märke till att Volvo verkar lämna Harman/Kardon till fördel för BOSE.
B&W verkar fortfarande vara top of the line dock.
av Hertsh
#1521681
Lockis skrev:La just märke till att Volvo verkar lämna Harman/Kardon till fördel för BOSE.
B&W verkar fortfarande vara top of the line dock.
Jag hoppas bara att B&W blir minst lika bra som i XC90. Med högtalare i nackstöden finns det dessutom chans till viss Active Noise Canceling i framtiden - även om Volvo inte sagt något om det.
av Hertsh
#1521855
Jag kör inte Volvo idag. Är det en nyhet att de har en "iDrive" ratt på BMW-vis för att styra menyer etc, eller har det funnits i någon bilmodell tidigare?

I den XC60 jag körde för 4 år sedan fanns det inte.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar