EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
#1528563
Jag jobbar mycket med möbler och då använder man ju ofta ulltyger i soffor, fåtöljer osv. Det är tåligt men kräver ju att man håller efter det när det blir fläckigt. Fläckar bör torkas bort så snart som möjligt för att inte sätta sig. Å andra sidan behöver man ju inte underhålla det som med läder där man ibland bör tillsätta näring/återfetta.
Sen är ju läder i många fall lättare att renovera. Jag valde svarta lädersäten så det är hyffsat enkelt att själv fylla på med ny färg när den gamla nöts bort. Det går att göra även med andra kulörer om man tar hjälp av nån professionell men med ull är det mer eller mindre kört om det blir så pass slitet. Men är väl få som behåller sina bilar så länge nu mera kanske.
av Hertsh
#1528574
Volvo påstår att Ullen är behandlad(?) så att den är smutsavvisande. Återstår att se.

Jag har för övrigt sett sätena live på Volvos lanseringsevent i Kungsträdgården. Jag tyckte kombinationen av Ull och Ask var den finaste kombinationen men vad man tycker är ju verkligen individuellt.
av Hertsh
#1530788
Vet inte källan till denna artikel men den publicerades idag och säger att produktion startar i Q4 på låg fart för att sen bli högre i 2024.

Får anta att första batcherna går till återförsäljare och tidningar/media. Vi som beställt får väl antas vara redo att ta emot bil i mars/april som tidigare indikerat.

https://insideevs.com/news/652057/volvo ... -2023/amp/

EDIT: källan är Volvocars VD på telefonkonferensen efter släppet av Q4 2022 rapporten i förra veckan. https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ction-year
av Saabturbo95
#1530865
Vore ju underbart om det kunde vara enbart 12 månader kvar till leverans. Men räknar med leverans innan sommaren, mest rädd att inte ens det ska hålla.
Någon som vet hur lång tid själva frakten från Kina tar?
av Hertsh
#1530878
Saabturbo95 skrev:Vore ju underbart om det kunde vara enbart 12 månader kvar till leverans. Men räknar med leverans innan sommaren, mest rädd att inte ens det ska hålla.
Någon som vet hur lång tid själva frakten från Kina tar?
Bilen tillverkas i Charleston, South Carolina. Jag gissar att frakt från fabrik, via en hamn i södra östkusten till Göteborg och sen via bil till din uthämtning tar 4 veckor.

Som referens tar sjöfrakt från New York till Göteborg 11 dagar.
av Saabturbo95
#1530982
Tyckte jag läste att Volvo ska tillverka ex90 i kina för Asien och Europa? Men kanske blandar ihop det :-)
Då är inte transporten något större problem om det bara lägger på ca 2 veckor mot Gbg tillverkning
av Hertsh
#1530986
Polestar 3 kommer produceras i Chengdu, Kina från början och EX90 i Charleston, SC från början. Sedermera kommer de även starta upp produktion för respektive bil i den andra fabriken. Så du har läst rätt, men det kommer inte vara så i början och förmodligen inte på minst ett år.
av valln
#1534124
Går det inte att beställa lastgaller av stål??

En av världens absolut säkraste bilar och så blir man dödad av sin resväska...
av Hertsh
#1534265
valln skrev:Går det inte att beställa lastgaller av stål??

En av världens absolut säkraste bilar och så blir man dödad av sin resväska...
Går inte att välja i konfiguratorn, men har funnits som tillval för eftermontering till de XC70 och XC60 som jag tidigare ägt och förväntar mig att samma är fallet med EX90
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]