EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Jmill
#1547980
Ja, för att förtydliga så tror jag batteritekniken gått framåt både vad gäller teknik, laddningskurva och annat som hör elbilen till, inte för att vara negativ men om man nu köper senaste modellen som beställs 2022 så förväntar jag ju mig senaste tekniken, får jag leverans 2025 så har det ju förmodligen hänt en del, annars har bilindustrin stora problem….
av Saabturbo95
#1548181
Mb och BMW kan leverera sina stora el-suvar på 3-6månader. Så känns märkligt att Volvo har så stora bekymmer.
Tycker man kunde få lite mer löpande information direkt från Volvo vad som sker och hur planen är.

Någon som kollar på Lotusen? Tycker den verkar rimligt läcker
Användarvisningsbild
av Funk
#1548201
Saabturbo95 skrev:Mb och BMW kan leverera sina stora el-suvar på 3-6månader. Så känns märkligt att Volvo har så stora bekymmer.
Tycker man kunde få lite mer löpande information direkt från Volvo vad som sker och hur planen är.

Någon som kollar på Lotusen? Tycker den verkar rimligt läcker
Skillnaden är väl att Volvon faktiskt inte gått i planerad produktion ännu. Och den planerade starten blir ju tydligen försenad..

/Thomas
av Jmill
#1548231
Varför stoppar man inte in hårdvaran och levererar sedan mjukvaran när den är färdig.
av valln
#1548245
Jag tror att Volvo vill fortsätta sin tradition med att leverera krocksäkerhet i världsklass och när de då lanserade idén om lidar vill de inte släppa ut en modell utan 20 procent förbättring med lidar.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1549446
Saabturbo95 skrev: sön 23 jul 2023, 21:35 Mb och BMW kan leverera sina stora el-suvar på 3-6månader. Så känns märkligt att Volvo har så stora bekymmer.
Tycker man kunde få lite mer löpande information direkt från Volvo vad som sker och hur planen är.

Någon som kollar på Lotusen? Tycker den verkar rimligt läcker
Eletre är fin. Det lilla jag såg på mässan.
Polestar 3 i all ära men den kom nästan av sig jämfört med Eletre
Bilagor
20221203_125545.jpg
20221203_125545.jpg (3.36 MiB) Visad 3617 gånger
av Hertsh
#1549456
Jmill skrev:Varför stoppar man inte in hårdvaran och levererar sedan mjukvaran när den är färdig.
Det är inte mjukvaran för Lidar som strular. Det är själva operativsystemet för core computing (kan inte svenska uttrycket) som Volvo själva utvecklar som är problemet. De har gått över till agil utveckling och inte haft tillräcklig styrning av krav och leveranser - låt oss kalla det lekstuga - under en allt för lång tid. Börjar styras upp nu.

PS/Brasklapp: Jag är själv emot den fundamentalistiska, närmast religiösa inställning som många har till agil utveckling. Mao jag kanske raljerar lite mer än andra skulle gjort.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]