- Idag, 16:17
#1613358
Mera fel på denna modell….
” Enligt uppgifter till Carup valde Volvo en ny och oprövad lösning för ombordladdare till SPA2 som nu går de sönder på många bilar. Det handlar om en enhet som av Volvo kallas GHCA (grid to high voltage converter A) och ersätter den gamla OBC. Felprocenten har visat sig vara skyhög, något som nu kan kosta miljardbelopp för Volvo Cars. Ett stort antal ägare rapporterar i olika nätforum att de fått byta ut sin GHCA till Volvo EX90. Felet är mycket frustrerande och kan göra så att ägare av den dyra elbilen blir strandsatta när de inte kan ladda elbilen hemma.
– Bilen slutade ta laddning när jag skulle ut på långresa och behövde stå på verkstad i två veckor, skriver en ägare.
– Det verkar som att GHCA-delar är en bristvara på grund av så många fel. Min bil har stått på verkstaden i 5 veckor och väntat på delen, skriver en annan ägare.
https://carup.se/felet-som-kostar-volvo ... -mystiskt/
” Enligt uppgifter till Carup valde Volvo en ny och oprövad lösning för ombordladdare till SPA2 som nu går de sönder på många bilar. Det handlar om en enhet som av Volvo kallas GHCA (grid to high voltage converter A) och ersätter den gamla OBC. Felprocenten har visat sig vara skyhög, något som nu kan kosta miljardbelopp för Volvo Cars. Ett stort antal ägare rapporterar i olika nätforum att de fått byta ut sin GHCA till Volvo EX90. Felet är mycket frustrerande och kan göra så att ägare av den dyra elbilen blir strandsatta när de inte kan ladda elbilen hemma.
– Bilen slutade ta laddning när jag skulle ut på långresa och behövde stå på verkstad i två veckor, skriver en ägare.
– Det verkar som att GHCA-delar är en bristvara på grund av så många fel. Min bil har stått på verkstaden i 5 veckor och väntat på delen, skriver en annan ägare.
https://carup.se/felet-som-kostar-volvo ... -mystiskt/