EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Mera fel på denna modell….
” Enligt uppgifter till Carup valde Volvo en ny och oprövad lösning för ombordladdare till SPA2 som nu går de sönder på många bilar. Det handlar om en enhet som av Volvo kallas GHCA (grid to high voltage converter A) och ersätter den gamla OBC. Felprocenten har visat sig vara skyhög, något som nu kan kosta miljardbelopp för Volvo Cars. Ett stort antal ägare rapporterar i olika nätforum att de fått byta ut sin GHCA till Volvo EX90. Felet är mycket frustrerande och kan göra så att ägare av den dyra elbilen blir strandsatta när de inte kan ladda elbilen hemma.
– Bilen slutade ta laddning när jag skulle ut på långresa och behövde stå på verkstad i två veckor, skriver en ägare.
– Det verkar som att GHCA-delar är en bristvara på grund av så många fel. Min bil har stått på verkstaden i 5 veckor och väntat på delen, skriver en annan ägare.

https://carup.se/felet-som-kostar-volvo ... -mystiskt/
Kermit75 skrev: Idag, 16:17 .. något som nu kan kosta miljardbelopp för Volvo Cars. ..
Jag anar vem som kommer att få stå för fiolerna, har jobbat hos en (annan) underleverantör till nämnda biltillverkare..
Det går inte heller att skylla ifrån sig på att produkten faktiskt uppfyller Volvos kravspec; är kraven för lågt ställda så förväntas man inse detta som leverantör. :bored:
Felmeddelande etc

Hej, S60 2005. Idag har jag lossat farthålla[…]

Stötdämpare vibration

Om man har bytt dämpare bak så ska man […]

Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bil[…]

V90 MY21 Android Auto / Car Play

Nej, jag menar en inställning under Kommunika[…]