EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Saabturbo95
I vardagen spelar inte 800V eller 400V någon roll för mig, kommer ladda 98% hemma på min 11kW laddare. Så den delen stör inte lika mkt som att det nu går att få ventilerade säten, något jag verkligen saknade i min order och frågat om i december innan bilen byggdes. Men det gick inte att ändra.
av Hertsh
Avbeställde bilen i maj 2024. Idag fick jag bekräftelsemail om att min bil levereras nästa vecka. Gissa om jag blev förvånad.

Någon som vill ha en blå, 7-sätes Performance Ultra med alla tillval så kan ni nog hitta en hos Volvo Car Retail i Solna nästa vecka, för jag kommer inte hämta ut den.

:)
av Saabturbo95
inte ångra dig och ska sälja Zeekern? :) Kul att några verkar komma fram iaf :-D
Min bara skjuts framåt och helt tyst från Volvohandlaren jag köpte hos.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Oj, kollade nu. Vilken jäkla tur att jag har köpt en annan bil. Min ursprungliga beställning är nu uppskjuten till ... vecka 31!

Vilken jäkla travesti detta är.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Såg en lycklig ägare i sin nya EX90 igår, dock hade belysningen helt slocknat på höger sida fram (blinkers funkade).

Känns nog inte så kul på en bil med den prislappen att det strular med såna saker, framförallt inte om man blir stoppad ute i trafiken.
av JAAAAX
Till slut händer det. Dags för mig att hämta bilen på fredag. Bilen kom till handlaren igår och alla uppdateringar av mjukvara som de har gjort inför leverans ska ha gått bra. På fredag har jag svaret..
av JAAAAX
Spännande. Har inte haft elbil tidigare så jag hoppas att ångesten över räckvidden inte blir för påtaglig. Någon som har koll på den verkliga förbrukningen den hör tiden på året?
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
Fyllde efter med fel motorol

Bränsleförbrukningen lär bli aninge[…]

Kondens/imma framlyktor

Har man väl fått in fukt i lyktorna &au[…]

Udda specade bilar

En Summum-utrustad XC60 T5 MY14 som har analog has[…]