Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1571748
<Ja, du ser där, snittpriset på den ligger på 436k i skrivande stund, många sköna hundratusen borta på 6000mil
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1571763
Derank skrev:<Ja, du ser där, snittpriset på den ligger på 436k i skrivande stund, många sköna hundratusen borta på 6000mil
Pengar är ju inte något du brukar bry dig om.

Köp och se pengarna som borta, är det inte så du brukar säga? ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1571770
jo, jag bryr mig inte, jag set alltid pengarna som borta och tar smällen den dagen jag ska byta. Men de flesta här verkar inte göra det och jag har hört i så många år att man inte ska köpa ditt el datt för det går aldrig att sälja osvm, och för några år sedan skulle man definitivt undvika diselbilar, man får inte köra dom i några städer oh de kommer att bli värdelösa, och elbilarnanas andrahandsvärde kommer att stå sig myyycket bättre.


Det blir aldrig som man tror och det är lönlöst att spekulera i andrahandsvärde osv, köp bilen du vill ha och har råd med och den dagen du ska byte bil då sonderar du terrängen.

Det jag säger är att, idag är det köparens marknad och det vräks ut bilar och det kommer bli ännu ( billigare ) om man nu kan säga att 400k för en bil är billigt.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1571807
Jag tror begagnad el kan vara en helt ok affär, nu börjar ju elbilar med ok prestanda/räckvidd komma ner i "rimligare" prisnivå. Jag köpte en Model 3 -20 med 9000 mil på mätaren för ett år sedan. Betalade 400k. Jag har kört 2500 mil och får ca 350k idag. Det ger en milkostnad på 35 kr/milen inkl. allt. Det anser jag vara billigt med tanke på vad jag fått

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]