Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1528443
HeavyMetal skrev:
Lockis skrev: ons 25 jan 2023, 10:47 Galet, Tesla sänker priset på sina bilar, Polestar höjer.

En P2 Long Range Dual motor kostar nu 674tkr upp från 639tkr.

Känns som fel väg att gå eller?
Tesla har skalat bort en del funktioner som parkerings sensorerna fram o bak försvinner helt som många Tesla ägare klagar på nu.
Absolut har man tagit bort sensorerna (tillfälligt?), men... det motiverar inte att en polestar ska vara nästan 100tkr dyrare med likvärdig utrustning (minus sensorer då). Eller tycker du att parkeringssensorer är värda 100tkr? ;-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1528479

fjohan82 skrev:Okej, då får man se hur svajig den blir med baken vintertid.
Det fixar antispinn och antisladd. Jag kör RWD med riktig diffbroms och den går som en framhjulsdriven bil med hjälpmedlen på. Jag kan hålla full gas genom en snömoddig kurva utan att den gör minsta ansats att kasta ut baken.
av Lockis
#1528482
HeavyMetal skrev:Jag hade aldrig köpt en ny bil utan sensorer idag.
Gick bra förr när man hade en gammal 240 med stora kofångare . ;-)
Funkar väl bra med kamerorna, även om sensorer klart är nice.
Har beställt en Model Y LR, får utan sensorer ser det ut som. Bryr mig inte. för 100.000:- mindre kör jag gladeligen en Tesla.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1528511
frasse4 skrev: ons 25 jan 2023, 17:30
fjohan82 skrev:Okej, då får man se hur svajig den blir med baken vintertid.
Det fixar antispinn och antisladd. Jag kör RWD med riktig diffbroms och den går som en framhjulsdriven bil med hjälpmedlen på. Jag kan hålla full gas genom en snömoddig kurva utan att den gör minsta ansats att kasta ut baken.
Det låter lovande.
Man kan ju inte låta bli att tänka på gamla tidens Volvo i vinterföre... :-)
av Lindgren021
#1529110
Lockis skrev: ons 25 jan 2023, 10:47 Galet, Tesla sänker priset på sina bilar, Polestar höjer.

En P2 Long Range Dual motor kostar nu 674tkr upp från 639tkr.

Känns som fel väg att gå eller?
Ska man sen ha den utrustad med pilot assist och värmepump samt en uppsättning vinterdäck och en krok så är det 809k.
Det är för dyrt helt enkelt.
av Lövet
#1529116
Den kommer nog kosta så mycket så länge det finns en backlogg att jobba av. Sen ändras det...
av Malmstroem
#1529117
Nej, det finns ingen orsak att sänka priset på något du i alla fall inte kan leverera.

Tesla har leveranskapacitet, och vill de fortsätta att producera enligt plan så är det i princip bara prissänkning som kan generera tillräcklig efterfrågan.

Övriga tillverkare lär få följa med i prissänkningen när de får leveranskapacitet. Köerna är på väg att minska / försvinna för många tillverkare. Jag skulle personligen inte beställa en elbil med lång leveranstid idag. Det är lite annorlunda om du behöver bil -- då får du köpa av det som finns tillgängligt.

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]