Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

av Geoham
#1498827
Hej!

Dags att beställa en ny förmånsbil. Bilen ska vara hel elektrisk och måste vara en Volvo eller Polestar. Valen blir då mellan tre bilar: xc40, c40 eller P2. Här kommer utmaningen, vi har tre barn (7år,6år och 4år) alla har bälteskudde.
Jag röstar på xc40 pga jag vill tro att den har störst baksäte (i alla fall) bredast. Min fru älskar P2an och vill att vi väljer den.

Till frågan, ni med P2, hur upplever ni baksätet, är det ens möjligt med tre bälsteskuddar i baksätet? Ska givetvis testa själv men bra att höra hur ni upplever bilen ur den aspekten, tack.
av Lockis
#1498912
Vi provade alla 3.
Körmässigt P2. Alla dagar i veckan. Även interiören i P2 är mycket trevligare. Men... Utrymmet bak? Jag är 185cm lång och slog i huvudet i taket om jag satt rakt.
Bredden på baksätet var inget jag varken klagade eller tänkte på. vi är 2+2 så vi får plats på bredden i alla bilar.

XC tror jag dock är lite bredare interiört. Men det kan också vara att vinkeln på taket gör att det bara upplevs som det. C40 är mindre än både XC40 och P2 på alla sätt.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]