Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1487548
Externt ljud, service krävs. Kontakta verkstad.
Hade inte brytt mig speciellt om det inte va för att dialogrutan kommer upp varje gång man startar bilen.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1487559
Är det någon EPA raggare som spelar hög musik eller? :-D
Sitter väl någon högtalare någonstans och för oväsen under en viss hastighet.
av mattiasv60
#1487572
Externt ljud ?? Jag har aldrig hört att min "låter" i vissa farter.. å andra sidan kör man ju inte med rutorna nere den här tiden på året.
Trist oavsett med mjukvarufel som kräver verkstadebesök :-(
av Malmstroem
#1487584
Som fotgängare tycker jag rätt bra om att elbilar låter lite grann. När jag är ute på hundpromenad så ser jag gärna att jag hör bilarna innan de kommer nära. Det är lättare att se till att hundarna är på rätt ställe då.
av Lövet
#1487594
Malmstroem skrev:Som fotgängare tycker jag rätt bra om att elbilar låter lite grann. När jag är ute på hundpromenad så ser jag gärna att jag hör bilarna innan de kommer nära. Det är lättare att se till att hundarna är på rätt ställe då.
Jag skulle vilja ha möjlighet att slå på och av ljudet själv. Har inget ljud alls exteriört och det är helt enkelt för tyst. Sommartid går folk ut rakt framför bilen :bored:
Användarvisningsbild
av StefanN
#1487727
Va och pratade med tekniker idag och han visste direkt det va bara beställa hem ny högtalare sa han.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1488707
Fick tid på fredag för byte, visserligen är felmeddelandet borta nu men det va lika bra att byta sa han. Sen ska dom lägga in senaste programvaran också 1.8.2
av larsha1
#1489035
Jag hade precis samma ett par dagar efter jag hade tvättat bilen. Bokade tid för service, men sen försvann det efter ett par dagar och ljudet kom igång igen, så jag bokade av servicen. Felet har inte dykt upp igen och det har gått ett par veckor nu.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1489118
Fixat och klart, även nya mjukvaran inlagd.
F4CA5CD5-4096-4160-B95F-E0C48E24691E.jpeg
F4CA5CD5-4096-4160-B95F-E0C48E24691E.jpeg (3.79 MiB) Visad 4770 gånger
Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]

Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]