Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

av Sevir
#1487082
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/b ... slut-igen/

Tänkte kolla lite hur ni tolkar detta. Så pengarna för 2022 påstås vara slut.
Det jag inte hänger med, kanske jag är slö men vi som väntar på våra elbilar kommer inte få bonus i år eller kommer det vara ett brytdatum? T ex allt efter juli hamnar i 2023 pga 6 månaders-regeln?
Användarvisningsbild
av joel80
#1487087
Det har varit samma sak senaste 2 åren. (Fast det kommer ta slut ett par månader tidigare i år) De har hittills alltid fyllt på vid nästa budgetjustering. Förhoppningsvis gör dom det redan nu innan sommaren så det inte ens blir ett uppehåll. Förra året betalades sista ut i september innan det tog slut och i december kom det igång igen. Vissa fick 2-3 månader för sent (jag fick 2 månader sent) men alla som skulle ha fick.
Det är nog inget parti som vill sätta sig emot att de som köper bil nu med "utlovad" bonus ska få utbetalning. Inte under ett valår.

av Sevir
#1487103
Så ingen ide att oroa sig då med risk för det kan bli en försenad utbetalning.
av Lockis
#1487161
Sevir skrev:Så ingen ide att oroa sig då med risk för det kan bli en försenad utbetalning.
Finns ju inga garantier. Men nej jag hade inte varit orolig.
av Lövet
#1487184
Sevir skrev:Så ingen ide att oroa sig då med risk för det kan bli en försenad utbetalning.
Jo försenad kan den absolut bli. Men du kommer inte bli utan.
av Kadochnikoff
#1490811
Lövet skrev: fre 04 feb 2022, 14:51
Sevir skrev:Så ingen ide att oroa sig då med risk för det kan bli en försenad utbetalning.
Jo försenad kan den absolut bli. Men du kommer inte bli utan.
Stödpengarna för solceller blev man utan om man inte hade tur och blev en av de första som registrerades det året ...
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1490853
Hittade följande text i ledaren i senaste numret av Bilsport. Här är den, något nedkortad.

Från januari till augusti 2021 delades det ut 7700 bonusar vilket totalt gav 342000 kronor. Medianinkomsten för de som tacksamt tog emot bonusen har varit drygt 491000 kronor om året under de senaste tre åren. Nio procent av de hade en årsinkomst på över en miljon kronor.
Dessutom har 700 säckar med bonuspengar delats ut till de som har köpt en bil för över 700000 kronor.
Tack och lov ska det bli ändring på maxtaket och bonusdelen kommer att stanna vid 700000 kronor. Men det räcker inte. Varför kan inte bonusdelen inkomstprövas? En större bonus till de som har en mer normal inkomst (under halvmiljonen), och känner sig sugna - eller tvungna - att köpa en elbil nu bensinen har passerat 20 kronor litern? Och framför allt, en utebliven bonus till de som tjänar över en miljon kronor om året. De får helt enkelt klara sig utan de pengarna.


/Håkan
av Lövet
#1490873
Klart nybilsköparna av dyra bilar har hög medelinkomst. Annars skulle de inte köpa bilarna.

Ledaren ”glömmer” momsintäkten lämpligt nog som mer än väl kompenserar för bonusen jämfört med en billigare bil.
av Lockis
#1490910
Lövet skrev:Klart nybilsköparna av dyra bilar har hög medelinkomst. Annars skulle de inte köpa bilarna.

Ledaren ”glömmer” momsintäkten lämpligt nog som mer än väl kompenserar för bonusen jämfört med en billigare bil.
Dessutom verkar man dessutom glömma att ju högre inkomst, desto högre skatt. Oavsett bonus så bidrar köparen av en miljöbil till samhället.

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]