Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

av beachman
#1478361
Kanske dum fråga, men känner mig osäker.

Nyss startat eget och Funderar på att leasa en P2 dual motor med metallic, plus, pilot, vinterdäck

Förutom vinterdäck och metallic? räknas plus- och pilot -paketen in som extrautrustning när förmånsvärdet beräknas?

Ni som har bägge dessa paket på long range dual motor, vad har ni för förmånsvärde?
#1478383
Tack för snabbt svar.

Kostar att ligga på topp :-D

Har alltid velat äga mina tidigare bilar och äga dom lite längre, men känns lite osäkert med att eventuellt äga en 6 år gammal batteribil ;-) Och nu när man är egenföretagare och kan lyfta halva momsen så undrar jag om det inte blir mer förmånligt att leasa.

Ska suga på karamellen, sambon har fått ett nytt jobb som kräver att vi har två bilar. Försöker motivera mig själv att man måste köpa elbil, en P2 som andra bil skulle ju sitta fint :-D .
Användarvisningsbild
av joel80
#1478384
Med tanke på att det är lag på vinterdäck tycker jag just den biten är riktigt märklig.

Man kan ju köpa vinterdäck för sig vid ett senare tillfälle också.. men det är inte riktigt rätt.
av Lockis
#1478391
Håller med dig Joel.

Vissa saker borde det inte vara förmånsvärde på. Tex vinterhjul. Går ju dock att ta sig runt. Om handlaren har kampanj med ”vinterhjul ingår”. Vilket är jätte märkligt.

Att handlare dessutom har egen prissättning på extra utrustning gör det hela mycket värre också. Gäller iofs inte Polestar, eller Tesla. Men alla andra märken.

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]

Lös motorlampan och visade det nån felk[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Gick från V60 Black R till xc70 och nå[…]

Hej! Jag har en Volvo XC90 3,2 aut 2007 (facelift)[…]