Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

av jocke4u
#1464445
Hade tidigare siktet på en Volvo V60 T8 men svängde mer och mer emot elbil och diskuterade med mig själv och kom fram till att det var det vettigaste valet. (Note: så bygger jag en bil med V8 som kommer gå på Bensin eller E85 så jag är ingen "miljömupp")

Kollade Tesla och Polestar i showrooms en lördag nyligen för att vara objektiv, men lite färgad då jag jobbar i "Volvo-ekosystemet" och gärna vill gynna det som ger mig "mat på bordet" och svensk industri.
Ganska snabbt kände jag att Polestar 2 känns som en bil och inte som Tesla M3 (rymdskepp-ish, för inte att tala om den jävla ratten dom nu sätter i Model S och X, "yoke" kallas den och ja det är ett "joke" och vill absolut inte ha skiten)

Kommande lördag så provade jag en Polestar 2 med Performance och det tog inte många minuter innan jag var såld.

Initierade en beställning av en svart P2:a med Pilot, Plus och Performance + dragkrok på söndagen den 29 Aug. Några dagar innan den hade ramlat igenom alla kreditchecker (företagsleasing).

Fick ett mail lördagen efter 4/9 kl 08.03 om att slutföra ordern och var inte sen på det.
Kl 11.07 samma lördag 4/9 fick jag mail om att bilen är på båten.
Troligen matchades ordern emot en tillgänglig redan på båten ;)
Leverans i November, inte för jag har någon brådska men ändå som "ett barn på julafton" ;)

Funderar på att stripa den med dubbla matt guld-metallic - good or bad?
av jocke4u
#1464446
Som den vita fast guld på den svarta för att matcha PP
2021-09-12 17_21_46.png
2021-09-12 17_21_46.png (159.52 KiB) Visad 2672 gånger
Användarvisningsbild
av Paglar
#1464796
Kul med snabb leverans när man väl bestämt sig.
Jag skall snart beställa ny tjänstebil och velar lite mellan en V60 T8 och en Polestar 2.
Provkörning av P2 är bokad om två veckor.
Jag kör en V60 T8 idag och med den senaste uppgraderingen kan den bli riktigt bra.
Vi får se hur det blir efter provkörningen.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]