Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

#1458676
Satt och kikade runt på Bytbil och stötte på bilen i länken nedan.
Ser på bild 11 att även Polestar verkar ha veck i sätena, precis som Volvo.
Nu är ju inte bilarna så gamla/många mil, men är det något som tillhör vanligheterna?
Det är väl ett pristillägg på 50' för denna klädseln och så ser stolarna ut så efter 1600 mil... Men det kanske är något man får acceptera?

https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 9-15625261
#1460511
Liknar "Komfortstolen" i Volvobilar. Första jag kom och tänka på när jag såg bilden är att eftersom det är ventilerat säte så är det massa små hål som antagligen gör skinnet mer töjbart än Komfortstolar utan de små ventilationshålen. Därav att det lättare kan bli veck (lättare lite "slappt" skinn). Har Komfortstolar i min Volvo (V90, 2022:a) och skall noga se vad som händer med förarstolens sittdyna i skinn men jag har inte ventilerat skinn. Bilen har bara gått sisådär 15 mil än...
Kanske inte går göra nåt åt veckningen men att en bil har sådant veck i sittdynan med tanke på vad dyra ventilerade Komfortsäten är tycker jag är märkligt, om det gått lång tid sen detta upptäcktes. Volvo borde upptäckt det själva och ändrat konstruktionen på nåt sätt. Man kan ju undra om det verkligen måste vara skinn i sittdynan till att börja med, kan kanske bli lika fint med ett snyggt och hållbart tyg som kan släppa igenom luft. Då kunde man nog få mer spänt i sittdynan.
Lite konstigt att vecken är på framför bakre dyndelen. Där kan väl ingen rumpa trycka mot skinnet och töja det? Kanske är mitt i vecket rumpan hamnar när man sätter sig i bilen och då töjs kanske skinnet lite med tiden och det kan sen bli veck om man suttit länge, kanske i lite fuktigt säte. Blir väl en liten sidokraft mot dynan också när man sätter in sig i bilen. Många bäckar små...

/Bo
#1460587
bem skrev:Liknar "Komfortstolen" i Volvobilar. Första jag kom och tänka på när jag såg bilden är att eftersom det är ventilerat säte så är det massa små hål som antagligen gör skinnet mer töjbart än Komfortstolar utan de små ventilationshålen. Därav att det lättare kan bli veck (lättare lite "slappt" skinn). Har Komfortstolar i min Volvo (V90, 2022:a) och skall noga se vad som händer med förarstolens sittdyna i skinn men jag har inte ventilerat skinn. Bilen har bara gått sisådär 15 mil än...
Kanske inte går göra nåt åt veckningen men att en bil har sådant veck i sittdynan med tanke på vad dyra ventilerade Komfortsäten är tycker jag är märkligt, om det gått lång tid sen detta upptäcktes. Volvo borde upptäckt det själva och ändrat konstruktionen på nåt sätt. Man kan ju undra om det verkligen måste vara skinn i sittdynan till att börja med, kan kanske bli lika fint med ett snyggt och hållbart tyg som kan släppa igenom luft. Då kunde man nog få mer spänt i sittdynan.
Lite konstigt att vecken är på framför bakre dyndelen. Där kan väl ingen rumpa trycka mot skinnet och töja det? Kanske är mitt i vecket rumpan hamnar när man sätter sig i bilen och då töjs kanske skinnet lite med tiden och det kan sen bli veck om man suttit länge, kanske i lite fuktigt säte. Blir väl en liten sidokraft mot dynan också när man sätter in sig i bilen. Många bäckar små...

/Bo
Detta fanns på alla mina bilar sedan 2014 , bytte 2ggr på garanti men tröttnade , har nu textil i min senaste så jag slipper att irritera mig på detta , men nonchalant av Volvo att inte ta tag i saken , men det kanske är för många som finner sig i det

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]