Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1494502
Listan med förbättringar och fixar för Polestar är väldigt lik motsvarande lista för 2.0 för Volvobilar. Det kanske bara är på verkstäder man kan få den installerad än så länge även på Volvobilar. Finns ännu inte nedladdningsbar till min V90 i alla fall.
Brukar det vara så med Polestaruppdateringar av mjukvara att den först finns bara via verkstad att få installerad och senare släpps den för OTA (over the air) installation? Vissa uppdateringar till Polestar kanske aldrig släpps OTA?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1497355
Senaste uppdateringen av appen så får man veta vart man parkerat bilen om man glömt bort det.
Användarvisningsbild
av Funk
#1497468
Om man blir glad åt lite, så har man mycket att bli glad åt... :-)

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1497556
StefanN skrev: ons 27 apr 2022, 17:14 Senaste uppdateringen av appen så får man veta vart man parkerat bilen om man glömt bort det.
Undrar jag om det inte fanns förr i Volvo On Call appen till Volvobilar? Har för mig jag såg var min förra bil V70 MY14 var på karta i den appen. Numera heter den appen Volvo Cars appen men den funktionen finns i så fall inte kvar, i alla fall inte till min Google-bil (som jag numera kör, V90) med Volvo Cars appen.
Ibland undrar jag lite var jag parkerat bilen på större parkeringsplatser, men annars har jag nog inte letat efter min bil vad jag kan minnas. Men kan ju vara bra att kunna se var bilen är om nån snor den och bilen inte är utanför mobiltäckning.
Användarvisningsbild
av joel80
#1500618
StefanN skrev:La in 2.1 idag.
850DAC56-00A4-4F89-83B4-4D3ECF4865B3.jpeg
Min håller på att installeras nu! :) Har hört ryktas om att snabbladdningen ska få lite optimerad kurva. Inget som står och inget jag kunnat verifiera så måste testa själv sen. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?