Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1450656
Tänkte om det vore bra att ha en klistrad tråd där vi fyller på vilka uppdateringar som kommer.
I Juli ska dessa komma:


Nästa mjukvaruuppdatering (P2124) kommer! Vi testar just nu uppdateringen och jobbar hårt för att ta fram en detaljerad plan för att starta uppsättningen. När P2124 är redo för release skickar vi ut det i partier, från början av juli. Här är vad du kan förvänta dig:

Mjukvaruversion visas nu i fordonets inställningar: kolla vilken mjukvaruversion som installeras på bilen
DC laddning: laddningshastighet visas nu i kW vid snabbladdning
Stabilitetsförbättring för 12 V batterihantering vid långvarig AC-laddning
Stabilitetsförbättringar för Polestar Digital Key and Polestar app
Raffinerade förarvisningslägen: bilcentrerad syn tas bort.
Bug fixar för telefonens favoritkontakter, lås / lås upp med fysisk nyckel
Ytterligare systemspråk: bulgariska, kantonesiska, tjeckiska, danska, estniska, finska, grekiska, ungerska, japanska, koreanska, lettiska, litauiska, mandarin, polska, portugisiska, rumänska, ryska, slovakiska, slovenska, spanska, turkiska, ukrainska, ukrainska. Vissa tjänster finns inte tillgängliga på alla språk
Användarvisningsbild
av StefanN
#1453986
Uppdateringar från juli 2021 (P2127)

Optimering av elmotor.
Mer robust konnektivitet.
Tillagt systemspråk: Arabiska.
Kalibreringsförbättring för fler mobiltelefoner.
Uppspelning av senaste media återupptas vid instigning i bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
#1454108
Undrar vad "optimering av motor" innebär. Troligen minskad förbrukning, men kan det också vara "performance"? :)
Användarvisningsbild
av StefanN
#1466404
Idag uppdaterades appen så man kan ställa in timer för avresa direkt i appen istället för att gå till bilen.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1466408
Från och med denna release finns det en ny namngivningskonvention för våra mjukvaruuppdateringar. P: et är för Polestar, det första numret anger rotserien (major release) av mjukvaran och det andra numret representerar det uppdaterade versionen av rotserien. Namngivningen kommer att förbli densamma, både för installation av mjukvara OTA och i en verkstad. Syftet med den här förändringen är att undvika tidigare förvirring kring hur olika back-end system kommunicerar med varandra.

P1. 7 release noter:
Range Assistant: ny app som visar energiinformation, inklusive nuvarande förbrukning, uppskattat utbud baserat på nuvarande förbrukning, indikation på hög energiförbrukning för att stödja effektivare körning
Ekoklimat: ny effektivitetsoptimerad klimatkontroll som ingår i Range Assistant, designad för att minska energiförbrukningen enligt förarpreferensen
Kalla klimatbatteriinformation: anmäler föraren när kall klimat kan påverka batterieffektiviteten och utbudet
Batteri förvärmning för DC-laddning: optimerar batteritemperaturen för maximal laddningshastighet när DC-laddningsstation ställs in som destination i Google Maps
Förbättrad batteriförkonditionering enligt klimatsimer när de kopplas in till AC-laddare för ökad räckvidd
Förbättrad regenerativ bromsning för ökat utbud
Optimerad användning av fordonets värmeförluster: ökad batterieffektivitet under vissa förhållanden genom att använda överskottsvärmenergi för att värma batteriet, förbättra räckvidden och laddningshastigheten
Laddar stabilitetsförbättringar
SiriusXM satellitradio (endast USA)
Användarvisningsbild
av joel80
#1466410
StefanN skrev:Från och med denna release finns det en ny namngivningskonvention för våra mjukvaruuppdateringar. P: et är för Polestar, det första numret anger rotserien (major release) av mjukvaran och det andra numret representerar det uppdaterade versionen av rotserien. Namngivningen kommer att förbli densamma, både för installation av mjukvara OTA och i en verkstad. Syftet med den här förändringen är att undvika tidigare förvirring kring hur olika back-end system kommunicerar med varandra.

P1. 7 release noter:
Range Assistant: ny app som visar energiinformation, inklusive nuvarande förbrukning, uppskattat utbud baserat på nuvarande förbrukning, indikation på hög energiförbrukning för att stödja effektivare körning
Ekoklimat: ny effektivitetsoptimerad klimatkontroll som ingår i Range Assistant, designad för att minska energiförbrukningen enligt förarpreferensen
Kalla klimatbatteriinformation: anmäler föraren när kall klimat kan påverka batterieffektiviteten och utbudet
Batteri förvärmning för DC-laddning: optimerar batteritemperaturen för maximal laddningshastighet när DC-laddningsstation ställs in som destination i Google Maps
Förbättrad batteriförkonditionering enligt klimatsimer när de kopplas in till AC-laddare för ökad räckvidd
Förbättrad regenerativ bromsning för ökat utbud
Optimerad användning av fordonets värmeförluster: ökad batterieffektivitet under vissa förhållanden genom att använda överskottsvärmenergi för att värma batteriet, förbättra räckvidden och laddningshastigheten
Laddar stabilitetsförbättringar
SiriusXM satellitradio (endast USA)
Trevligt!

Så man ska vänta sig ännu en OTA snart?
Användarvisningsbild
av joel80
#1466435
Svarar mig själv.

Polestar svarade på den frågan i officiella Facebook-gruppen.
"Rollout starts in mid October".


Trevligt med uppdaterade appen också nu inför vintern med fungerande timer-inställning på värmaren. :)
av larsha1
#1471251
StefanN skrev: ons 27 okt 2021, 06:42Ja.
När fick du den? Ska ju tydligen vara rejäl skillnad med pre-heating av batteriet och laddkurvan, så man vill ju ha den :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]