Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

av Christerv70
#1447798
Idag var det min tur att lägga en beställning på en leveransklar bil. Efter ett år med T8:an är det dags att "gå över" helt och hållet.
Magnesium
Pilot
Plus
20" sommar
Drag
19" vinter
Mattor till kupén

Leverans i slutet på juni. Funderade också en del på det här med värmepump men känner inte att det är en dealbreaker får hellre bilen snabbare(väntade 13 månader på min XC60)
av Christerv70
#1447823
joel80 skrev: fre 28 maj 2021, 22:43 Riktigt roligt! Jag är fortfarande nykär. Haha.. Passerade 1000km igår. Bild
Hur upplever du kvalitet och komfort?
Har all teknik fungerat som den ska?
Användarvisningsbild
av joel80
#1447847
Allt har funkar bra för mig. Kvalitén när det gäller bygget känns riktigt bra. Inga saker som skakar eller låter när man kör. Allt känns robust och bra.

Jag hade problem med att se batteriprocenten i appen först men det berodde på att jag glömt lägga in Polestar ID-kontot i bilen. Hade bara lagt till Google-kontot..

Sen är det nån liten smågrej som stör men som inte påverkar körningen. T.ex så ser man inte i displayen när halvljuset går igång. Det är bara symbolen för P-ljus/DRL hela tiden. Så även om den byter till halvljus automatisk eller om man gör det manuellt ser man det inte i displayen. Det kommer säkert fixa sig i nån uppdatering. :)

Bakrutan är rätt liten. När man backar är det svårt att ha full koll om man inte skulle använda backkamera eller 360-vyn.
360-vyn är dock fantastisk.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1448078
joel80 skrev:T.ex så ser man inte i displayen när halvljuset går igång. Det är bara symbolen för P-ljus/DRL hela tiden. Så även om den byter till halvljus automatisk eller om man gör det manuellt ser man det inte i displayen. Det kommer säkert fixa sig i nån uppdatering. :)
Precis så är det ju i Volvo också och har "alltid" varit så sen SPA/CMA vad jag vet :/
av Christerv70
#1448803
Fick leverans datum idag. Hämtar ut bilen 14 juni. Knappt 3 veckor efter beställning. Gillar verkligen det här med leveransklara bilar.
av Christerv70
#1448844
joel80 skrev:Grattis! Blir en härlig sommar. ;) Bilsemester?
I augusti. Stockholm-Leksand, 243km. Borde gå på en laddning.
Användarvisningsbild
av joel80
#1448845
Christerv70 skrev:
joel80 skrev:Grattis! Blir en härlig sommar. ;) Bilsemester?
I augusti. Stockholm-Leksand, 243km. Borde gå på en laddning.
Jag körde 165km igår på 49%, och då motorväg hela tiden förutom första och sista 4-5 km. Höll 120-130km/h. ca 117-127 GPS-hastighet.
Från Stockholm till Leksand klarar du med god marginal även vintertid.
Användarvisningsbild
av joel80
#1449401
Nyhet från Polestar idag!
De har fixat bättre pris på Ionity. Från och med 1:a juli får alla som tar leverans av ny bil under 2021 samt alla tidigare köpare 12 månader med "abbonnemangspris" på Ionitys snabbladdare. 3.53kr per kWh.
Bra pris på så pass snabba laddare.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... pa-ionity/
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]