Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

#1443073
Tillkommer den alltså på totalsumman eller räknas den av när bilen väl ska slutbetalas?

Någon som kollat upp varför bilen ej får köpas loss efter leasingperioden? Är väl ändå Volvofinans leasing och på övriga avtal brukar det alltid finnas ett restvärde och den möjligheten att antingen köpa loss eller fortsätta leasa några mån till.
#1443089
Beställningsavgiften räknas in i betalningen av bilen om jag läste villkoren rätt.

Pga att Volvo finans/Polestar endast erbjuder operationell leasing (där man alltså har ett fast restvärde och måste lämna tillbaka bilen vid leasingens slut) så tog jag min via tredjeparts. Jag kör på Wasa Kredit då vi har dem på annat på företaget.
Vid slutet av leasingperioden kan jag välja att antingen bara fortsätta, lösa in bilen till marknadsvärde (alltså få mer än vad jag har i skuld, eller mindre om jag misshandlat bilen...) eller köpa ut den.
Inte heller har jag någon begränsning på antal mil, annat än att vi beräknat restvärdet utifrån ca 9000 mil på 3 år.
#1443097
Ok tack Joel, ja det är den typ av leasing som du skaffat och beskriver som jag vill ha. Får kolla upp alternativ. Vad trodde finansbolaget ett rimligt restvärde skulle vara om 3 år?
#1443134
Vi diskuterade oss fram till 50%.
Man kan ju om man vill lägga sig lägre och få ut mer pengar vid återlämnande/försäljning.
Alltså man får ju själv mellanskillnaden om man ligger lågt.
#1443652
PowerPulse skrev:Ok tack Joel, ja det är den typ av leasing som du skaffat och beskriver som jag vill ha. Får kolla upp alternativ. Vad trodde finansbolaget ett rimligt restvärde skulle vara om 3 år?
På en finansiell lease så spelar det ju ingen större roll, det är bara hur stor slutbetalningen ska bli som man justerar med det. Långt över 50% är rimligt att räkna på elbil. Värsta som kan hända är ju att man får skjuta till lite på slutet. Jag hade snarare satsat på 65%.
#1443658
Lövet skrev:
PowerPulse skrev:Ok tack Joel, ja det är den typ av leasing som du skaffat och beskriver som jag vill ha. Får kolla upp alternativ. Vad trodde finansbolaget ett rimligt restvärde skulle vara om 3 år?
På en finansiell lease så spelar det ju ingen större roll, det är bara hur stor slutbetalningen ska bli som man justerar med det. Långt över 50% är rimligt att räkna på elbil. Värsta som kan hända är ju att man får skjuta till lite på slutet. Jag hade snarare satsat på 65%.
Wasa Kredit ville inte lägga det över 50%. Säljaren sa att han inte fick göra det men att hans uppfattning är att jag kommer få tillbaka en bra slant om jag löser det efter 3 år.
Då man ju får dra halva momsen på leasingavgiften gör det inte speciellt mycket om man betalar lite mer. Vissa vill ju t.o.m sätta restvärdet extremt lågt för att ha betalat av så mycket moms som möjligt.

65% tror jag inte riktigt på då jag kommer ha kört 8500-9000 mil. Men kring 55-60% kvar är inte orimligt. :)
#1496494
Tror dom begränsat försäljningen inför nya årsmodellen. Gick rykten för nån vecka sen om att de begränsat försäljningen p.g.a för högt tryck men sen har jag också sett att det ska bero på "vanliga" omställningen för ny årsmodell.
Så kan kanske vara det eller att de inte kan möta efterfrågan.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]