Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1461286
joel80 skrev: sön 29 aug 2021, 10:12
fjohan82 skrev:Snyggt!
Det som hänger under luckan, är det ett lock från sladden eller bilen?
Inte så kul kanske om det slår i lacken när det blåser (nej jag vet att det inte blåser i ett garage :-) )...
Precis.. jag har tagit bort skyddslocket till sladden på min kabel jag har i bilen. När jag använder den ska det ju inte vara på och det känns inte som att jag behöver skyddet på när den ligger i bilen.
Okej, det låter som en bra lösning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1462119
Använder Polestar/Volvo Google för översättning?
av Lövet
#1462120
fjohan82 skrev:Använder Polestar/Volvo Google för översättning?
Copyn är väl skriven av deras indiska utvecklingspartner
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1462190
StefanN skrev:Det löste sig.
B38AC1CD-C607-4674-9327-73808942518F.png
Härligt, när beställde du? Bild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1462205
@StefanN Förstår det och kan verkligen säga att det är värt väntan 10 gånger om! Älskar bilen, första riktiga "långresan" gick av stapeln igår, Örebro-Sälen och bilen är verkligen en dröm att köra måste jag säga!! Hittills den bästa bilen jag ägt alla kategorier.

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av larsha1
#1462219
Kul att se alla fina bilder och läsa att det verkar vara en kanonbil. Måndag plockar jag min och ska försöka få upp lite bilder då. :-D

Klarade du hela sträckan utan laddstopp eller stannade ni något och fyllde på? I så fall vart och gick det smidigt?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1462262
larsha1 skrev:Kul att se alla fina bilder och läsa att det verkar vara en kanonbil. Måndag plockar jag min och ska försöka få upp lite bilder då. :-D

Klarade du hela sträckan utan laddstopp eller stannade ni något och fyllde på? I så fall vart och gick det smidigt?
Härligt, snabb leverans ändå från det att du beställde!

Blev ett laddstopp i Malung vid Volvo handlaren 50kW, blippade mitt plugsurfingkort som följde med bilen hur smidigt som helst! SoC 27%-42% på 15 minuter men laddnätverket behöver definitivt utökas utmed denna sträcka...

Värt att tilläggas är att SoC var 95% när vi började hemifrån plus att vi haft lite problem med laddaren uppe vid stugan och att det är en grotesk backe upp till stugan som jag var osäker på om Gmaps räknade in i kvarvarande procent vid destination vilket den gjorde och den beräknade SoC vid destinationen stämde precis så vi hade klarat oss utan laddstoppet och haft 5% kvar så ser inga bekymmer att klara hela sträckan utan laddstopp med 100% hemifrån och sen lätta på gasen lite, ganska roligt att gasa lite nu i början BildBild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]