Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1457921
larsha1 skrev:Beställde i dagarna en Long Range Dual Motor (Snow) med Pilot, Plus och Performance.

Kör i dag en Volvo V60 T6 Twin Engine och så klart fått mersmak för ren elbil. Har laddningsmöjlighet hemma så finns väl egentligen ingen anledning att inte gå på ren elbil.

Nu börjar den där väntan igen Bild
Grattis!!

Hehe exakt samma sits som mig, kommer från en V60 T6 Recharge och endast 1 provkörning behövdes för att övertyga mig! V60 är en grym bil på många plan men precis som du säger, mersmaken för el lockar väldigt mycket! Bild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av larsha1
#1457987
Volvordesign89 skrev: sön 08 aug 2021, 13:17
larsha1 skrev:Beställde i dagarna en Long Range Dual Motor (Snow) med Pilot, Plus och Performance.

Kör i dag en Volvo V60 T6 Twin Engine och så klart fått mersmak för ren elbil. Har laddningsmöjlighet hemma så finns väl egentligen ingen anledning att inte gå på ren elbil.

Nu börjar den där väntan igen Bild
Grattis!!

Hehe exakt samma sits som mig, kommer från en V60 T6 Recharge och endast 1 provkörning behövdes för att övertyga mig! V60 är en grym bil på många plan men precis som du säger, mersmaken för el lockar väldigt mycket! Bild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk
Tack! Kul! Är du nöjd med bytet? (om du hunnit få Polestaren)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1458029
larsha1 skrev:
Volvordesign89 skrev: sön 08 aug 2021, 13:17
larsha1 skrev:Beställde i dagarna en Long Range Dual Motor (Snow) med Pilot, Plus och Performance.

Kör i dag en Volvo V60 T6 Twin Engine och så klart fått mersmak för ren elbil. Har laddningsmöjlighet hemma så finns väl egentligen ingen anledning att inte gå på ren elbil.

Nu börjar den där väntan igen Bild
Grattis!!

Hehe exakt samma sits som mig, kommer från en V60 T6 Recharge och endast 1 provkörning behövdes för att övertyga mig! V60 är en grym bil på många plan men precis som du säger, mersmaken för el lockar väldigt mycket! Bild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk
Tack! Kul! Är du nöjd med bytet? (om du hunnit få Polestaren)
Beställde en leveransklar så har ännu inte hunnit fått den, blir förhoppningsvis om 3-4 veckor :)

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av larsha1
#1458827
Min order ändrades från beräknad leverans i oktober vid beställning till mars nu. Det är ju helt otroligt vilken dålig estimering. Lutar åt avbeställning.
av toppo
#1458835
larsha1 skrev:Min order ändrades från beräknad leverans i oktober vid beställning till mars nu. Det är ju helt otroligt vilken dålig estimering. Lutar åt avbeställning.
Finns ju en liknande du beställt som leveransklar att plocka hem nu, men de försvinner fort!
Användarvisningsbild
av joel80
#1458837
Åh faan.. undrar om det är samma problem som Volvo har med halvledare. De fick ju stänga ner produktionen här för nån vecka sen. :/
Hela världen verkar ha enorma problem att få tag på halvledare, plus att massa annat också påverkats och inte "kommer fram" i tid p.g.a containerbrist och logistikproblem som bl.a kommer från disruptionen Covid hade på hela världens alla marknader förra året.
Lägg till att en av de största fabriker som tillverkar halvledare brann upp förra året också om jag förstår rätt.

Den här "right on time"-ekonomin där ingen har lager på plats utan allt ska skeppas och komma precis har när man behöver det har slagit bakut nu och det rejält. :/

Kollar man på datorvärlden är det nu t.ex skitsvårt att få tag på grafikkort och vissa andra komponenter. Slår även igenom i vitvarubranshen.
av larsha1
#1458875
toppo skrev: fre 13 aug 2021, 19:39
larsha1 skrev:Min order ändrades från beräknad leverans i oktober vid beställning till mars nu. Det är ju helt otroligt vilken dålig estimering. Lutar åt avbeställning.
Finns ju en liknande du beställt som leveransklar att plocka hem nu, men de försvinner fort!
Tack, jag såg det också, så jag klippte faktiskt den nu så får de annullera min andra order.
av toppo
#1458939
larsha1 skrev: fre 13 aug 2021, 23:07
toppo skrev: fre 13 aug 2021, 19:39
larsha1 skrev:Min order ändrades från beräknad leverans i oktober vid beställning till mars nu. Det är ju helt otroligt vilken dålig estimering. Lutar åt avbeställning.
Finns ju en liknande du beställt som leveransklar att plocka hem nu, men de försvinner fort!
Tack, jag såg det också, så jag klippte faktiskt den nu så får de annullera min andra order.
Kul!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &arin[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]