Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1455678
Efter att ha hämtat ut en V60 T6 Recharge i slutet av november 2020 så blev mersmaken för ren el övervägande. Efter många turer fram och tillbaka mellan olika elbilar så föll till slut valet på en leveransklar P2 Bild Bör väl tilläggas att ett besök skedde under gårdagen vid Powerstop i Mjölby med provkörning och ja... På riktigt jag blev helt såld, sinnessjuk prestanda för pengarna men ändå en väl genomtänkt bil.

Så det blev en,
Polestar 2 Long range Dual motor
Thunder
Charcoal WeaveTech/Black Ash Deco
Pilotpkt
Pluspkt
Dragkrok

Leverans stod som preliminärt sent augusti, hoppas givetvis på tidigare! Bild Under registrerade ordrar så står det "Beräknad leverans: Juni 2021", behöver inte betyda så mycket men man bör väl kunna dra slutsatsen att den finns i Sverige i alla fall vilket kanske, bara kanske kan tidigarelägga leveransen !

Ni som beställt och hämtat ut era bilar, var sker utlämning? Polestartechen igår pratade något om Helsingborg, stämmer det? Bor nämligen i Örebro så bästa av två världar vore väl att det fanns möjlighet häromkring för utlämning.
Screenshot_2021-07-25-12-59-21-149_com.polestar.explore.jpg
Screenshot_2021-07-25-12-59-21-149_com.polestar.explore.jpg (24.01 KiB) Visad 675 gånger
Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1455687
Grattis!

Jag hämtade ut min i Upplands Väsby. Det var närmsta utlämningsställe för mig som bor i Gävle. Det känns även närmre Örebro än Helsingborg?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1455697
@joel80 Tack!

Ja men precis, Helsingborg är ganska långt bort, 4h30min med tåg... Resterande städer som @StefanN nämner skulle passa bättre så får hoppas man får välja, sen beror det helt klart på om leveranstiden påverkas! Man ville ju liksom ha bilen igår

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1455700
Volvordesign89 skrev:@joel80 Tack!

Ja men precis, Helsingborg är ganska långt bort, 4h30min med tåg... Resterande städer som @StefanN nämner skulle passa bättre så får hoppas man får välja, sen beror det helt klart på om leveranstiden påverkas! Man ville ju liksom ha bilen igår BildBild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk
Om du loggar in på ditt Polestar-konto så kan du starta en chatt med supporten där som säkert kan hjälpa dig. Osäker på hur öppettiderna är idag söndag... så kanske får du vänta tills imorgon. :)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1455717
@joel80 Precis såg det men söndagar stängt tyvärr! Blir att hänga på låset imorgon kl 08.00, till chatten alltså

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av larsha1
#1457761
Beställde i dagarna en Long Range Dual Motor (Snow) med Pilot, Plus och Performance.

Kör i dag en Volvo V60 T6 Twin Engine och så klart fått mersmak för ren elbil. Har laddningsmöjlighet hemma så finns väl egentligen ingen anledning att inte gå på ren elbil.

Nu börjar den där väntan igen 😂
Användarvisningsbild
av joel80
#1457826
larsha1 skrev:Beställde i dagarna en Long Range Dual Motor (Snow) med Pilot, Plus och Performance.

Kör i dag en Volvo V60 T6 Twin Engine och så klart fått mersmak för ren elbil. Har laddningsmöjlighet hemma så finns väl egentligen ingen anledning att inte gå på ren elbil.

Nu börjar den där väntan igen Bild
Grattis! Det är ett rejält steg upp från en V60 TE, även om det också är en bra bil! :)
När är leverans om man beställer ny nu? Oktober?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]