Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1483203
Det pratas om att elbilarna behöver bli lite lägre (och lättare) för att få lägre luftmotstånd och därmed längre räckvidd. Det talar för mer kombilika bilar som är lägre än de högre idag mer SUVlika.
Kanske ren elbil av S/V90 som skall vara på gång kan bli populär? Den kanske inte ligger så långt bort i tiden.
Kanske Polestar kommer med nåt lägre och kombiliknande om det blir en trend med lägre bilar?
/Bo
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1483253
Verkar som sedanen är att föredra, kombin har för kass vinkel bak för att lyckas med luftflödet. Iaf om man kollar på det som forskas fram och visas koncept på.
Att SUV ens finns som elbil är ju för att SUV är så populärt, så visst kommer marknaden att styra det som tas fram (vilket redan görs med SUV kupéer)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1483330
En kupé med halvkombilucka tror jag är ett vinnande koncept.

Kollar man på Mercedes EQS, så har den den lösningen och skulle vara väldigt attraktiv för mig. Tyvärr är priset inte lika attraktivt och förhoppningen stod då till Mercedes EQE, men där valde man att behålla formen från EQS, men skippa halvkombiluckan. Märkligt beslut, som jag tror de förlorar på..

Sen är jag en SUV-människa och skulle gärna släppa lite på förbrukningen för att få en stor hög bil. Trögt egentligen, men så är det.. 😂

Formen man strävar efter är att få en droppformad kaross. Det ger lägst luftmotstånd. Det är därför en takbox har lägre luftmotstånd om man sätter den bak och fram.
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]