Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
#1449480
joel80 skrev:Nyhet från Polestar idag!
De har fixat bättre pris på Ionity. Från och med 1:a juli får alla som tar leverans av ny bil under 2021 samt alla tidigare köpare 12 månader med "abbonnemangspris" på Ionitys snabbladdare. 3.53kr per kWh.
Bra pris på så pass snabba laddare.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... pa-ionity/
Men BMW och Audi har bättre pris. https://www.vibilagare.se/nyheter/volv ... hos-ionity
Användarvisningsbild
av joel80
#1449485
Länken funkade inte.

Men de har som jag fattat en månadskostnad på 150-200kr, så det ska till att man laddar väldigt mycket snabbladdning för att det ska bli billigare.
För mig, som kör ganska mycket längre resor och ligger på ca 3000 mil per år hamnar andelen snabbladdning på under 5% av totalen man laddar.
Kör jag 250 mil per månad blir det ett snitt på ca 25-30kWh per månad på snabbladdning. (Förbrukar 2-2.5kWh/mil.)
Användarvisningsbild
av perin
#1449554
Märkligt att länken inte fungerar, jag kommer till artikeln utan krusiduller.
Det är mycket möjligt att det skiljer i månadskostnaden, det förtäljer inte artikeln.
Jag provar att länka en gång till, https://www.vibilagare.se/nyheter/volvo ... hos-ionity

Btw, så har vi omröstning i helgen om vi ska satsa på laddboxar i våra garage. Vi bor i villa men vi har inte vidbyggt garage utan det ligger i en länga som ingår i vår samfällighetsförening. Det har inte varit en lätt väg då det är mycket byråkrati med lantmäteriet etc. då vi måste in med nya ledningar i området och vi har hållit på med detta i nästan två års tid. Jag hoppas att alla medlemmar förstår att vi som ingått i den här laddgruppen inte kommer att göra det igen om det skulle bli ett nej i röstningen. Ursäkta Trådkapning men jag var tvungen att skriva av mig då jag har ont i magen av den här omröstningen.

EDIT: Tack och lov blev det 70-30 till laddboxarnas favör. :-)
Senast redigerad av 1 perin, redigerad totalt 0 gånger.
av Christerv70
#1450713
Hämtade bilen i måndags och är mycket nöjd över mitt bilbyte. Körde en XC60 T8 i ett år och trots att det var en mycket bra bil så blev jag väldigt sugen på att byta till en ren elbil efter en 30 minuters provkörning av Polestar 2.
Körbarheten och prestandan är helt annorlunda.
Bilagor
Polestarb.jpg
Polestarb.jpg (957.86 KiB) Visad 863 gånger
Polestar1.jpg
Polestar1.jpg (1.02 MiB) Visad 863 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
#1451335
Körde Gävle -Eskilstuna igår. Ca 19 mil. Hade 50% kvar när jag kom fram. :)
Höll skapligt hög fart och gjorde ett gäng omkörningar. Sen är det lite 80 och 90-vägar också samt att jag var inne centralt i Västerås för att hämta utrustning, så snittfarten hamnade på knappt 90km/h.
Låg ca 10km/h över skyltat på de flesta ställen, förutom i städerna.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#1461624
Två korta frågor:
Hur lång tid tog det från det att ni beställde tills ni fick ert Polestar-ID? Beställde en Polestar2 Single motor, long range för ca en vecka sedan
Ni som har standardstereon: Hur är den jämfört med tex Performance på övriga Volvomodeller?

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]