Moderator: Moderatorer

#1319758
svergie2 skrev:
Micce1980 skrev:
Steffe3 skrev:Äntligen fått det senaste projektet klart ;-)

The difficult we do immediately; the impossible takes a little longer. :party:
ABL2.png

https://www.youtube.com/watch?v=Tfqg2teqjzM

Knapp för kurvljus, spännande hur gick du tillväga? Hade velat ha en sådan med
Ajthurts skrev:Testade fälgar från en V90, dock bara fram :-)
Nja, passar nog bättre på en lite kantigare bil ändå som just V90 ;-) Men fina var de
V70 före MY12 har knapp för ABL, var separat utrustning och ingick inte när man valde till Xenon, därför man fick knapp. :)

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Jepp, men det ska inte gå att eftermontera kurvljus/ABL om man ska tro Volvo ;p Jag hade inte det innan nämligen :party:
#1319765
Micce1980 skrev: sön 02 jun 2019, 19:51
Steffe3 skrev:Äntligen fått det senaste projektet klart ;-)

The difficult we do immediately; the impossible takes a little longer. :party:

ABL2.png


https://www.youtube.com/watch?v=Tfqg2teqjzM

Knapp för kurvljus, spännande hur gick du tillväga? Hade velat ha en sådan med
Ajthurts skrev:Testade fälgar från en V90, dock bara fram :-)
Nja, passar nog bättre på en lite kantigare bil ändå som just V90 ;-) Men fina var de
Mjaa, de är ju solklart snyggast på v90. Men jag tyckte ändå att de satt på fint(påminner lite om BOR/ocean mistral?) Det var mest storleken på gummit som är diskutabelt :P 245/45R18 fyllde ju ut så att säga :-D
#1319773
Perra83 skrev:
Ajthurts skrev: sön 02 jun 2019, 19:13 Testade fälgar från en V90, dock bara fram :-)
Riktigt elegant! Det finns nån Summum fälg till V60 som liknar den. Fälgen på bakhjulen passar som vinterfälgar.
Hmm det kan nog stämma, är de även 18"? Har "tyvärr" redan vinterfälgar, får se hur det blir :P
#1319925
Stötte på patrull när jag tillsammans med kamrater skulle byta stötdämpare och fjädrar på min V50, när det bara var höger fram kvar så passade drivaxeln på att braka ihop så det var delar av nållager lite överallt.

Var inte helt lätt att hitta en som passade (omöjligt), så det blev till att beställa en ny och hör och häpna så fanns den billigaste i Sverige, jag har annars alltid vurmat för autodoc.

D2 med sexpetad låda har en grövre dimension och andra splines än 1.6D, det är ju en form av kvalité iaf om det är omöjligt att hitta begagnat. Det betyder att dom flesta håller.

Damasken var sprucken och det är oklart när detta uppstått så salt, grus och vatten har haft fri lejd in i maskineriet och löst upp fettet. Inte ett helt ovanligt kvalitetsproblem gällande damasken när jag sökt världen runt efter råd.

Är förhoppningsvis körbar till helgen.

Jag har tydligen inte tillstånd att publicera bilder på forumet så ni får försöka visualisera mina vedermödor.
#1319928
Jallemet skrev: mån 03 jun 2019, 21:13
Jag har tydligen inte tillstånd att publicera bilder på forumet så ni får försöka visualisera mina vedermödor.
Hur menar du med inte tillstånd? laddade du upp rätt? annars kan du bara ladda upp alla bilder på imgur som är gratis och så länkar du själva länken till bilderna
#1319929
UnleashFusion skrev:
Jallemet skrev: mån 03 jun 2019, 21:13
Jag har tydligen inte tillstånd att publicera bilder på forumet så ni får försöka visualisera mina vedermödor.
Hur menar du med inte tillstånd? laddade du upp rätt? annars kan du bara ladda upp alla bilder på imgur som är gratis och så länkar du själva länken till bilderna
Jag klickade på plus-ikonen under texten "Photos/Files" som jag gjort tidigare på tapatalk.
#1319981
Glassar i solen på den där fina parkbänken medans bilen får nya sulor :-) Valde samma modell som satt på, Good Year Eagle F1

Var på macken i kvarteret hösten 2017 för att kolla däcktryck i vinterpuckarna då jag såg att de saknade ventilhattar, hittade denna däckverkstad i telefonen och svängde förbi. De bjöd på ventilhattarn och den lilla servicen betalade sig idag ;-)
Bilagor
2516DDA1-B466-447F-8A03-4DB064B3DA2F.jpeg
2516DDA1-B466-447F-8A03-4DB064B3DA2F.jpeg (907.83 KiB) Visad 486 gånger
  • 1
  • 1135
  • 1136
  • 1137
  • 1138
  • 1139
  • 1845

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]