Moderator: Moderatorer

#1380489

Briander skrev:
Henkan skrev:
Briander skrev:245/45-18 blir fel dimension men funkar det så funkar det. Det bästa med SPA-fälgar är att ET är annorlunda så hjulen sitter lite snyggare i hjulhusen.
235/35-19 som du köpte är inte heller rätt, du ska ha lastindex 95 till din 2012 T6. Det står i bilens handbok, sid 354. Du borde ha 235/40-19.
Haha ja jag vet. Men 235/40-19 blir fel rullomkrets, 235/35 matchar den det ska vara, Volvo var lata när man satte samma 19"dimension på olika bilmodeller.
Volvo är ju tvungna att se till att däcken de rekommenderar tål bilens totalvikt därför blir det en större storlek vid 19 tum det har inget att göra med att de är lata.
#1380494
theodorkalin skrev:
Briander skrev:
Henkan skrev:235/35-19 som du köpte är inte heller rätt, du ska ha lastindex 95 till din 2012 T6. Det står i bilens handbok, sid 354. Du borde ha 235/40-19.
Haha ja jag vet. Men 235/40-19 blir fel rullomkrets, 235/35 matchar den det ska vara, Volvo var lata när man satte samma 19"dimension på olika bilmodeller.
Kör 235/35 R19 Pirelli Pzero nu, hade 235/40R19 på förra S60n, 35 profilen är bättre för väghållningen och knappt märkbar komfortskillnad mot 40 profil enligt mig.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Och snyggare inte minst :) tycker bilarna är förvånansvärt komfortabla med den dimensionen som du säger. Och med 91 XL hamnar man på index 95 så det är inget att oroa sig över.
#1380520

XL eller EL Betyder Extra Load och är en speciell märkning för förstärkta däck. Däcket är konstruerat för en fyra enheter större tillåten belastning (belastningsindex)
XL är förstärkta däck helt enkelt, däremot så vet jag inte om dom tar hänsyn till "XL" vid kontroll, eftersom det står ett lägre lastindex också. Har kört med såna jag med dock utan problem.
#1380652
Var iväg på lunchen och monterade stänkskydden fram. Passade på att spola ur en jäkla massa lera i innanför skärmen. Nyansskillnaden syns mindre utan massor av skit iallafall. Alltid nåt.

Bild

Bak kan jag däremot inte för mitt liv lyckas få dit. Inte ett enda skruvhål rätt. Fick iväg ett mail till skruvat.se idag så får väl se vad dom säger. När fram gick så enkelt vill jag inte riktigt tro på handhavande fel heller.
#1380736
batmac skrev:Var iväg på lunchen och monterade stänkskydden fram. Passade på att spola ur en jäkla massa lera i innanför skärmen. Nyansskillnaden syns mindre utan massor av skit iallafall. Alltid nåt.

Bild

Bak kan jag däremot inte för mitt liv lyckas få dit. Inte ett enda skruvhål rätt. Fick iväg ett mail till skruvat.se idag så får väl se vad dom säger. När fram gick så enkelt vill jag inte riktigt tro på handhavande fel heller.
Köpte stänkskydd för några år sedan till V60 från skruvat och skulle sätta på dom bak. Samma som du säger, inte ett hål som passade. Skickade tillbaka och tänkte att skruva med bilar kanske inte är något för mig Bild

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk

#1380742
@svergie2, Skönt att det inte bara är jag då iallafall :D. Jag får väl krypa tillbaka till Volvo och beställa där istället :-(
#1380790
En grundlig tvätt med allt vad det innebär blev det idag.
Trodde bilen skulle bli helt röd när flygrostmedlet sprayades på, då det var 1 år sen sist, men det blev knappt något alls.
Hade dessutom några envisa tjärfläckar, men dessa försvann direkt med ValetPRO Citrus Tar Remover.
Avslutade med att lägga ett nytt lager ULTI Liquid Crystal Ceramic Spray, den har uppenbarligen gjort vad den ska över vintern. :-)
  • 1
  • 1319
  • 1320
  • 1321
  • 1322
  • 1323
  • 1852

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]