Moderator: Moderatorer

#1268184
Gjorde en beställning på en felkodsläsare då Vida/Dice inte fungerar på min XC60 Classic -17. Ska även kunna användas till att backa handbromsens elmotorer. En viktig funktion för mig. Fick tips i en annan tråd av Derank, den verkar bra och likaså säljaren.
https://www.runns.se/felkodslasare/felk ... volvo-saab

Därmed gjorde jag ett undantag till mitt "köpförbud". :wacky:
#1268191
Hittade ingen universal som klarade av att sätta handbromsen i serviceläge. Jo, en som kostade betydligt mer. Den jag beställde kostade bara 1500:-. Funkar till mig och mina barn som också kör Volvo. Ingen av oss har heller planer på att lämna detta bilmärke. Om så sker så tar vi det då.
#1268193
Hittade ingen universal som klarade av att sätta handbromsen i serviceläge. Jo, en som kostade betydligt mer. Den jag beställde kostade bara 1500:-. Funkar till mig och mina barn som också kör Volvo. Ingen av oss har heller planer på att lämna detta bilmärke. Om så sker så tar vi det då.

Edit:
Såg nu att den du länkade till klarade handbroms funktionen. Fanns några funktioner som den dock saknade.
#1268194
grillchips skrev:Briander: Plockade du de från Blocket, för en 700 eller vad det var? :D
Nej 8-) Från nya XC40, vet inte hur vinklar osv lirar med min stötfångare än dock.
#1268199
EbbevonVolvo skrev: tor 06 sep 2018, 13:49 Hittade ingen universal som klarade av att sätta handbromsen i serviceläge. Jo, en som kostade betydligt mer. Den jag beställde kostade bara 1500:-. Funkar till mig och mina barn som också kör Volvo. Ingen av oss har heller planer på att lämna detta bilmärke. Om så sker så tar vi det då.

Edit:
Såg nu att den du länkade till klarade handbroms funktionen. Fanns några funktioner som den dock saknade.
Jag kör oxå Volvo men rätt va det är så har nån granne problem el bara ska byta bakbromsar på sin VW el nått.
Jag köpte Vida typ enbart för att kunna backa handbromsen. Blir nog en 1500 kroners modell.
#1268382
Efter att bilen började bråka på hemväg från jobbet (antisladd service erfordras, motorservice erfordras och låg batterinivå) fick den åka bärgare till Bilia i Haninge. Gick inte att köra fortare än 40 km/h och varvräknaren orkade inte över 2000 rpm. Tack vare Volvoassistans fick jag en hyrbil. Så den här helgen kör jag Seat Ateca TSI 4x4 fram till måndag eftermiddag.

Hade även bokat tid för ombesiktning idag, men fick ringa och omboka 20 minuter innan besiktningen. Flyttade tiden en vecka framåt, så jag hoppas att bilen hinner bli klar innan dess.

/Håkan
  • 1
  • 982
  • 983
  • 984
  • 985
  • 986
  • 1845
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]