Moderator: Moderatorer

#1390362
Briander skrev:Blivit av med emblemen på bakluckan och spånat lite idéer för framtiden, svarta lister och Polestar-look igen får det nog bli.
Det kommer göra sig sjukt bra på en vit XC60, blir det även de nedre dörrlisterna i polestar design?Bild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1390384
Inte hänt än men ska skruva ihop den efter fadäs med felbeställd lamell.
Fick lösa det med att köpa bra begagnad som inte ser allt för pjåkigt ut. Vill ju inte missa syrrans 50 fest och dom är tillräkligt bra för bilens dryga 41.000 mil. Dom lär klara målet 50.000. Får jag bara hoppas att resten gör det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1390400
GLIZ skrev: mån 13 jul 2020, 16:20 Inte hänt än men ska skruva ihop den efter fadäs med felbeställd lamell.
Fick lösa det med att köpa bra begagnad som inte ser allt för pjåkigt ut. Vill ju inte missa syrrans 50 fest och dom är tillräkligt bra för bilens dryga 41.000 mil. Dom lär klara målet 50.000. Får jag bara hoppas att resten gör det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Sådant mek kanske man skulle lära sig. Konstigt nog meckar jag hoj ner till molekyler men är mer sparsam när det gäller bil
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1390416
Micce1980 skrev:
GLIZ skrev: mån 13 jul 2020, 16:20 Inte hänt än men ska skruva ihop den efter fadäs med felbeställd lamell.
Fick lösa det med att köpa bra begagnad som inte ser allt för pjåkigt ut. Vill ju inte missa syrrans 50 fest och dom är tillräkligt bra för bilens dryga 41.000 mil. Dom lär klara målet 50.000. Får jag bara hoppas att resten gör det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Sådant mek kanske man skulle lära sig. Konstigt nog meckar jag hoj ner till molekyler men är mer sparsam när det gäller bil
Det är ungefär samma jobb men ibland behöver man va två och ha motorlyft och liknande. Större och tyngre grejer.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1390417
Tvättat.
Monterat stänkskydd fram.
Emblemtrimmat bakluckan (made by sweden)

Användarvisningsbild
av Jefe
#1390473
Tvättat av den och rengjort den inuti efter 200 mil i regn och sol.
Den såg inte alltför trevlig ut när vi kom hem men nu känns det bättre.

Började med SGA Citrofoam och sen tvätt med Labocosmetica Semper och avslutade med
ett lager Tershine Apex+.

Inuti bilen blev det Orchard Interior Wizard och Angelwax Heaven for Leather.
Rutorna gjordes rent med Angelwax Vision.
Däcken snyggades till lite med Maguire Endurance Tire Gel.
Bilagor
IMG_1173.jpg
IMG_1173.jpg (1.21 MiB) Visad 859 gånger
#1390477
Jeffe: Stiligt! Men elakt påminna mig att jag måste köpa nya fälgar :-(

0EC1CA37-CE27-437C-A875-AF5CC0A2CE40.jpeg
0EC1CA37-CE27-437C-A875-AF5CC0A2CE40.jpeg (1.13 MiB) Visad 831 gånger
Tvättat. Efter jag torkat fick den en omgång tershine refract men det missade jag tydligen ta foto på.

Efter tips så testade jag också refracten på utsidan av rutorna, inte minst de tonade såg mycket blanka ut. Ska bli intressant att se avrinningen på vindrutan nästa gång jag kör i regn.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1390495
GLIZ skrev:Inte hänt än men ska skruva ihop den efter fadäs med felbeställd lamell.
Fick lösa det med att köpa bra begagnad som inte ser allt för pjåkigt ut. Vill ju inte missa syrrans 50 fest och dom är tillräkligt bra för bilens dryga 41.000 mil. Dom lär klara målet 50.000. Får jag bara hoppas att resten gör det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Mekat nästan färdigt. Skulle lufta kopplingen. Hade glömt o-ring och när jag skulle lossa U-fjäder-sprinten som håller delen där luftnippeln sitter sprätte den iväg och gick inte att finna. Så luftning av kopplingen uteblev.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1390520
De som blev för bilen igår var att lägga in allt nödvändigt i combi delen så som startkablar bogserlina snöskyffel värmeljus domkraft yxa filtar mm vet inte men allt därbak är för åretrunt behov men måste fixa ett riktigt däck å lägga i baljan och inte bara de där kompressor skiten. Hade ju hoppats på lite mera bra ha platser i en xc70 2012 än bara vanlig fas2 v70 men det känns som min dra plats. Vad vet jag 🙋🏼
  • 1
  • 1353
  • 1354
  • 1355
  • 1356
  • 1357
  • 1845

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]