Moderator: Moderatorer

#1528897
Perra83 skrev: lör 28 jan 2023, 21:08 Jag vet att jag har bytt batteri i nyckeln någon gång men jag minns inte att bilen säger till när det är dags, bra bil :-D
Ja jag blev faktiskt förvånad när det meddelandet dök upp.
Nu vet jag att bilen kan det också, ännu en anledning till att inte byta bil.... :-)
#1528985
fjohan82 skrev: lör 28 jan 2023, 20:21 Igår fick bilen slita hund hela dagen med släp på kroken, då en släkting skulle flytta.
Idag fick man detta trevliga meddelande, var ganska länge sen jag bytte senast så det får bli nästa veckas projekt på hemmaplan.
.
20230128_175141_copy_2016x1512.jpg
Själv har jag det meddelandet konstant sedan ett år tillbaka efter att ha bytt batteri...
När jag skulle byta batteri innan dess så dog den utan att ge meddelande.

Jag fyllde på en dunk spolarvätska igår förresten.
#1529033
Tvättade och syratvättade sambons bil. Fick en skarp uppmaning om att byta voc-batteriet som tack
Min bara rullar. Får felmeddelande på en parksensor fram när det är snö och is ute, annars gör den jobbet utmärkt.
#1529038
Tagit in offerter för kamremsbyte på min V40 D2 2014. Har fått 3600:- och 4050:- för arbetet utan Matrial. Volvo skulle ha 14.000:- med då var service och multirem samt allt matrial inkluderat.
Jag har införskaffat mig ett kamremskitt från Gates inklusive vattenpump. Vad har ni betalat för ett kamremsjobb med vattenpump?
#1529074
TommyP86 skrev:Tvättade och syratvättade sambons bil. Fick en skarp uppmaning om att byta voc-batteriet som tack
Min bara rullar. Får felmeddelande på en parksensor fram när det är snö och is ute, annars gör den jobbet utmärkt.
Åker runt med samma VOC-varning just nu, för mig är det batteriet bakom instrumentbrädan, det ligger någon plats ner på priolistan.
#1529149
Briander skrev: mån 30 jan 2023, 07:03
TommyP86 skrev:Tvättade och syratvättade sambons bil. Fick en skarp uppmaning om att byta voc-batteriet som tack
Min bara rullar. Får felmeddelande på en parksensor fram när det är snö och is ute, annars gör den jobbet utmärkt.
Åker runt med samma VOC-varning just nu, för mig är det batteriet bakom instrumentbrädan, det ligger någon plats ner på priolistan.
Låter som många med VOC framöver kommer ha denna varning(tur att min inte har den funktionen) :P
men det finns såklart videos hur man byter batteriet (nyligen) ifall man vill göra själv(annars tror jag det kostade ~2400kr inkl arb)


Samt:
#1529242
Tvättat bilen efter veckoslutets dryga 100-milaresa.
Det var dock fler än jag som hade tvätta i tankarna, så det var kö till hallen.
  • 1
  • 1723
  • 1724
  • 1725
  • 1726
  • 1727
  • 1845

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]