Moderator: Moderatorer

#1280098
Om man kan stå ut med lite väntetid och frakt så finns dom på Skandix.de. Handlat därifrån flera gånger efter Volvo/Skobes Nyköping bara gav dryga svar när jag frågade efter om dom kunde beställa hem lite delar.
#1280133
Walkmann skrev:
60B06C06-B4C5-4E27-A860-825DC5B1B368.jpeg
Köpt lövblås..kampanj, 75 spänn på jula. Perfekt att blåsa av bilen efter tvätt :-D
75:- var f-n inte dyrt. Såg när "ryssen" gjorde motortvätt så blåste han med en för att torka :)
#1280135
Micce1980 skrev: sön 11 nov 2018, 17:27
Walkmann skrev:60B06C06-B4C5-4E27-A860-825DC5B1B368.jpeg
Köpt lövblås..kampanj, 75 spänn på jula. Perfekt att blåsa av bilen efter tvätt :-D
75:- var f-n inte dyrt. Såg när "ryssen" gjorde motortvätt så blåste han med en för att torka :)
Var faktiskt överkomligt. Hade helst velat ha en batteridriven, men är grymt dyrt. Så denna får duga..är faktiskt grymt smidigt.
#1280267
Laddade ner nya kartor till bilen.
Den stod inne i garaget på laddning, så jag gick dit. Öppnade dörren, slog på tändningen, körde ner vänster framruta, pluggade i USB-minnet och väntade på instruktioner i displayen. Drog ner volymen på noll och stängde av fläkten. Körde igång uppdateringen, satt och fibblade med ljusvredet i hopp om att få tyst på plingandet ( dörr öppen och tändningen till). Lämnade det i 0-läget, och efter 5 - 10 sekunder tystnade plingandet! Kanon! Någon gång under proceduren tryckte jag nyckeln i "hålet" (har key-less).
Lämnade bilen och återvände till soffan. Efter 30 minuter gick jag ut för att återstarta installationen, bilen brukar då ha stängt av installationen och man behöver trycka igång "radion". Till min förvåning höll installationen fortfarande på! Ja den fortsatte till hela installationen var klar. Undrar om något är ändrat i bilens programvara, eller om jag hittade en genväg in i systemet? Bara jag kunde komma ihåg hur jag fibblade med ljusvredet och nyckeln, om det nu var det som gjorde saken.
Om ett halvår kommer nya kartor och då får jag väl svaret.
#1280278
Volvohandlarn ringde... de hade fått besked att de ej kunde leverera LED-modulerna till skyltbelysningen som de "preliminärt lovat" till imorgon... ingen ny leveranstid, lät inte som att de vill sälja dem alls faktiskt!?!?

Så över en månads väntan förgäves.. :-(
#1280289
grålle1 skrev:Volvohandlarn ringde... de hade fått besked att de ej kunde leverera LED-modulerna till skyltbelysningen som de "preliminärt lovat" till imorgon... ingen ny leveranstid, lät inte som att de vill sälja dem alls faktiskt!?!?

Så över en månads väntan förgäves.. :-(
Mina från Skandix borde vara inom landets gränser snart ;p Men man bör nog beställa mer än bara modulerna för att motivera frakten.
  • 1
  • 1018
  • 1019
  • 1020
  • 1021
  • 1022
  • 1849

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]