Moderator: Moderatorer

#1431245
Jag tror gärna gott om människor i första hand och förutsätter att yrkesmän och kvinnor är seriösa i sitt utövande, dock händer det titt som tätt att jag blir motbevisad.

Lämnade bilen på framvagnsinställning hos för mig en bekant, en föredetta arbetsgivare till mig, och blev lite besviken för att dom varit ut och åkt ett flertal vändor med bilen.

Tack vare VOC så lämnar jag bilen till en annan verkstad nästa gång jag behöver hjälp.
#1431270
theodorkalin skrev:Idag har jag bytt termostat samt svetsat om avgasupphängningen för tyckte rören hänge långt ner innan.
Bytte även kylarvätskan i samband med termostaten, hoppas på bättre värme nuBild
20210220_134940.jpg
20210220_114423.jpg
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Felkod på den, eller var den trött?

Själv har man skrapat ur diesel-sot-kladd-sås ur egr/gasspjället på en tillfällig xc70 d3 -12. Fortfarande lite ryckig gång, och som tack fick man en felkod på egr-flöde efteråt. Dieselbilar tycker inte om mig, och det är väl ganska ömsesidigt faktiskt Bild
#1431277
TommyP86 skrev:
theodorkalin skrev:Idag har jag bytt termostat samt svetsat om avgasupphängningen för tyckte rören hänge långt ner innan.
Bytte även kylarvätskan i samband med termostaten, hoppas på bättre värme nuBild
20210220_134940.jpg
20210220_114423.jpg
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Felkod på den, eller var den trött?

Själv har man skrapat ur diesel-sot-kladd-sås ur egr/gasspjället på en tillfällig xc70 d3 -12. Fortfarande lite ryckig gång, och som tack fick man en felkod på egr-flöde efteråt. Dieselbilar tycker inte om mig, och det är väl ganska ömsesidigt faktiskt Bild
Både felkod och trötthet, blir knappt varm nu i kylan, men blev skillnad direkt nuBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

#1431282
Lagt in delar av den nya kartuppdateringen. Några körningar till så borde det bli komplett... :-) :-)
#1431296
Backade av uppfarten så bilen fick stå på vägen i snövallen hela dagen. Regnet har snart tinat fram all marksten. Körde in nu ikväll och satte på laddaren.
Vi gick ner på stan och handlade idag. På något vis är det skönt att inte behöva ta bilen inom stan.
#1431364
DOdell skrev:Nej men motorn luktar bränt efter en acceleration efter växling. Vad kan va gal?
Partikelfiltergenerering? Det luktar pest om du stannar mitt i.
#1431415
Lövet skrev: sön 21 feb 2021, 13:05
DOdell skrev:Nej men motorn luktar bränt efter en acceleration efter växling. Vad kan va gal?
Partikelfiltergenerering? Det luktar pest om du stannar mitt i.
Ofarligt? Det märkliga var att växeln gick inte i, 4, 5an svarade inte utan motorn bara spann. Sen helt normalt illaluktande..
Senast redigerad av 1 DOdell, redigerad totalt 0 gånger.
#1431416
DOdell skrev:
Lövet skrev: sön 21 feb 2021, 13:05
DOdell skrev:Nej men motorn luktar bränt efter en acceleration efter växling. Vad kan va gal?
Partikelfiltergenerering? Det luktar pest om du stannar mitt i.
Ofarligt?
ja
#1431423
DOdell skrev:
Lövet skrev: sön 21 feb 2021, 13:05
DOdell skrev:Nej men motorn luktar bränt efter en acceleration efter växling. Vad kan va gal?
Partikelfiltergenerering? Det luktar pest om du stannar mitt i.
Ofarligt? Det märkliga var att växeln gick inte i, 4, 5an svarade inte utan motorn bara spann. Sen helt normalt illaluktande..
Är den manuell? Lät ju som att kopplingen slirade.
  • 1
  • 1453
  • 1454
  • 1455
  • 1456
  • 1457
  • 1845

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]