Moderator: Moderatorer

#1430882
Qualia skrev: tor 18 feb 2021, 20:12 Nu har man hämtat hem bilen från verkstad..
De byte ut både dörrarna samt skärmbreddare fram.
I 6veckor ska lacken härdas efter det ska ett nytt lackskydd läggas på
Verkstan ser ut att ha gjort ett bra jobb, inga diffar i skarvar/lister vad jag kan se på bilden.
Vem fick förtroendet att skruva på den?
#1431004
Den såg riktigt bra ut, de lackade om halva sida av bilen och byte ut alla lister.
Blir ju riktig inspektion när lack skydd ska på.
Bilia i Vinsta gjorde jobbet..

Nu är frågan bara vilket lackskydd som ska på..

Gtechniq ,carpro eller Gyeon. Försäkrings bolaget står ju för den kostnaden ..
#1431067
Vid servicen av min bil i september fyllde serviceteknikern på spolarvätska upp till maxnivån. Döm om min förvåning när bilen helt plötsligt sa att det var dags att fylla på spolarvätska. IGEN!
Va, det ska väl räcka till nästa service? :-( :-( :sick:

Så idag har jag fyllt på spolarvätska och satt i ett USB-minne med uppdaterade kartor till navigatorn. Ska väl vara klart om en halvtimme, kartuppdateringen alltså.
#1431145
En kompis tröttnade på dessa ständiga 5l spolarvätsks som fylldes på varje service, trots att lampan inte var tänd. Så vid nästa service fyllde han upp spolarvätska innan han lämnade in den. Där stod ändå 5l spolarvätska på räkningen. Han påpekade detta men kundmottagaren litade mer på reparatören (eller vad dom heter numera) . Servicen efter ritade han ett streck på behållaren och fotograferade den innan han lämnade in den. Den var då inte helt full. När han hämtade bilen stod det 5l på räkningen igen. Han fick då kundmottagaren med sig ut och titta på bilen och visade strecket och fotot med datum när han lämnade in bilen. Då erkände kundmotagaren "vi gör alltid så, det är bestämt uppifrån. Undrar hur mycket annat dom tar betalt för utan att utföra :-o :-o :-o :x
#1431150
lennarte skrev:En kompis tröttnade på dessa ständiga 5l spolarvätsks som fylldes på varje service, trots att lampan inte var tänd. Så vid nästa service fyllde han upp spolarvätska innan han lämnade in den. Där stod ändå 5l spolarvätska på räkningen. Han påpekade detta men kundmottagaren litade mer på reparatören (eller vad dom heter numera) . Servicen efter ritade han ett streck på behållaren och fotograferade den innan han lämnade in den. Den var då inte helt full. När han hämtade bilen stod det 5l på räkningen igen. Han fick då kundmottagaren med sig ut och titta på bilen och visade strecket och fotot med datum när han lämnade in bilen. Då erkände kundmotagaren "vi gör alltid så, det är bestämt uppifrån. Undrar hur mycket annat dom tar betalt för utan att utföra :-o :-o :-o :x
Det var dåligt av dom, jag brukar få en flaska på sidan av för att fylla på själv när det är fullt vid service.
#1431165
EbbevonVolvo skrev:Vid servicen av min bil i september fyllde serviceteknikern på spolarvätska upp till maxnivån. Döm om min förvåning när bilen helt plötsligt sa att det var dags att fylla på spolarvätska. IGEN!
Va, det ska väl räcka till nästa service? :-( :-( :sick:

Så idag har jag fyllt på spolarvätska och satt i ett USB-minne med uppdaterade kartor till navigatorn. Ska väl vara klart om en halvtimme, kartuppdateringen alltså.
Fördelen med den verkstaden jag lämnat in bilen på är att spolarvätskan "ingår" i servicen. Ingen extrapost på fakturan.
Jag får väl se hur det blir på den verkstad jag nu kommer att lämna in den på.
Att per automatik bli lurad som ovanstående är rent bedrägeri. Jag skulle explodera. Inte p.g.a. pengarna utan det bedrägliga beteendet.

Nya kartorna på plats. När jag kom ut i garaget efter trekvart så var det klart!
#1431180
Idag har jag bytt termostat samt svetsat om avgasupphängningen för tyckte rören hänge långt ner innan.
Bytte även kylarvätskan i samband med termostaten, hoppas på bättre värme nuBild
20210220_114423.jpg
20210220_114423.jpg (63.49 KiB) Visad 458 gånger
20210220_134940.jpg
20210220_134940.jpg (62.4 KiB) Visad 458 gånger
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

#1431204
Steffe3 skrev:Det var dåligt av dom, jag brukar få en flaska på sidan av för att fylla på själv när det är fullt vid service.
Historien slutade inte där. När bilen (Opel Astra Combi) började gå på 3-cylindrar vid omkring 9000 mil (han köpte den ny) för att sedan vägra starta bärgade han den dit. Detta var c:a en månad före semestern. Han kör alltid till sin stuga i Abisko (160 mil enkel resa) och kör hem via Åbo i Finland (hans ena påg bor där) och Nokia (utanför Tammerfors) där han har släkt. Verkstade hade inte tid, men han kunde ju ställa bilen där. Så skulle dom försöka titta på den innan semestern. Bärgaren rekommenderade då en verkstad (liten "enmansverkstad) och dom drog dit bilen. Han lovade titta på den dagen efter. Efter c:a 14 dagar av felsökning från och till hittade han felet. Fullsändigt utslitna tändstift. Han har alltid gjort service på samma samma ställe (där han köpte bilen) och boken var korrekt ifylld så han som felsökte tog för givet att servicen var gjord som det ska. Men alltså icke, tändstiften skulle varit bytta vid 6000 mil, men dom hade inte gjort det. Men tagit betalt för dom glömde dom inte. Nya tändstift och bilen gick som en klocka, och den går än. Tror han har kvar den, det är några år sedan jag träffade honom och jag har varit penionär några år nu. Han försökte få andra verkstaden att betala räkningen men dom hade ju "bevis" på att tändstiften var bytta, dom var ju med på räkningen.... :-o :-o
Jobbarkompisen har aldrig satt sin fot på Bendt Bil AB i Halmstad sedan dess
  • 1
  • 1452
  • 1453
  • 1454
  • 1455
  • 1456
  • 1852

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]