Moderator: Moderatorer

#1499376
Körde bbv degreaser och wheel cleaner acid vidare hem för att dra ett varv med rengöringslera och sedan en skvätt snabbvax. Passade på att rengöra dörrarnas underkant med, har nog missat där några gånger :-)
#1499435
Yngsta hunden (7år) har varit lite slö senaste dagarna och ännu värre idag. Så ikväll efter jobbet tänkte jag att om vi tar en promenad på okänd mark så att säga så brukar hundarna traska på bra. Kom hem vid 23, in med hundarna i buren och körde in till stan. Tog en promenad längs sjön och de va full fart så grabben är det inget fel på, skönt. Något som va ännu skönare va att köra T8an på el med förarfönstret nedkört. Men så tyst den går alltså! Stängde till och med av klimatsystemet och stereon för att få det helt tyst. Borde egentligen ha kollat på en Polestar 2 istället för en hybrid. Finns inte en chans att ja vill ha en fosilbil igen.
En annan grej som sambon hörde var att bilen plingar när man backar. Det har jag aldrig hört en Volvo göra. Hon får backa med bilen nån dag så ska ja lyssna.
#1499574
Grannens nyare Nissan Leaf plingar när den backar, vår Mini Cooper SE plingar inte men har ett konstgjort konstant surr som låter. Susar lite helt enkelt.
#1499577
Grannen rakt över har en Kia elbil och den tycker jag låter åt alla håll den åker. En granne tre hus bort har en Tesla modell 3 och den har jag inte hört ett ljud ifrån. T8an plingar med låg frekvens. Efter 3-4 pling (svaga) så har jag redan backat ut på vägen och kört iväg.
Nu väntar ja på elektrikern som skulle komma förbi och kolla förutsättningarna för laddboxen mm. Ska säga till att ja ska ha separat elmätare för boxen och en till garaget.
#1499578
grillchips skrev:Grannens nyare Nissan Leaf plingar när den backar, vår Mini Cooper SE plingar inte men har ett konstgjort konstant surr som låter. Susar lite helt enkelt.
Vår nya Subaru XV - 21 (c:a 800 mil nu :-) :-)) hörs ett "elmotorljud" som låter mer än om motorn går på tomgång. Tycker dock att det låter mindre nu än när när den var helt ny. Hörs inget "konstgjort" ljud, och ingenting (från bensinmotorn heller) inifrån bilen.
#1499584
@lennarte, jamen precis, ett litet elmotorljud sådär. Upplever det dock som artificiellt, inte nödvändigtvis ett faktiskt ljud från motorn men det är en irrelevant detalj i det hela. :) Däremot förvånad över att den lät såpass lite utanpå. Man har ju både en och tio gånger hoppat till av att en elbil plötsligt smugit sig på bakom en när man är på promenad.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1499586
Blev klar i går med montering/byte av den bra begagnade dragkroken. Snillet i mig slog till. Kontakt fanns ju redan monterat men den va ärgad ordentligt mycket. Snillet i mig sa. Spruta i ketchup, det putsade jag ju mynt med och dom blev ju som nya. Hipps vipps, på en stund va stiften som nya. Sköljde rent med Brakecleaner och biltemas X4

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1499623
Perra83 skrev: ons 18 maj 2022, 09:47 Nu väntar ja på elektrikern som skulle komma förbi och kolla förutsättningarna för laddboxen mm. Ska säga till att ja ska ha separat elmätare för boxen och en till garaget.
Jag köpte en Wallbox som sitter inne i garaget och den har en "egen "elmätare inbyggd i sig, dock får man läsa av den med en app såklart. Det går även att justera in laddströmm mm.
#1499626
Trodde först ägaren låtit barnen gå lös på ”griffeltavlan”, men det ser inte så ut på texten. :-D
A2FAEBE5-0667-4150-BB68-EF07CBBF320B.jpeg
A2FAEBE5-0667-4150-BB68-EF07CBBF320B.jpeg (5.89 MiB) Visad 688 gånger
  • 1
  • 1645
  • 1646
  • 1647
  • 1648
  • 1649
  • 1845

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]