- tis 07 mar 2023, 15:04
#1533247
@Bengtp, Blev du kallad? Det blev inte jag. Har också serviceavtal hos Bilia men fick meddelande i bilen och gick in i appen och bokade själv och blev sen uppringd av min PST som bekräftade att jag inte skulle betala något om det inte dök upp nåt extra som behövde göras.
En del bolag (tex bilbolaget (?), upplands motor mfl?) har blivit uppköpta och då har det kunnat ställa till det lite med serviceavtalen om man inte har rikstäckande avtal. Min mamma bokade service där hon alltid gjort men de ringde upp och sa att hennes serviceavtal inte gällde i den verkstaden längre då de hade andra ägare. Enkelt förklarat. Bra att de ringde då det annars hade kunnat bli så att hon servade bilen och därefter fick en räkning på beloppet. Kanske det du råkat ut för?
En del bolag (tex bilbolaget (?), upplands motor mfl?) har blivit uppköpta och då har det kunnat ställa till det lite med serviceavtalen om man inte har rikstäckande avtal. Min mamma bokade service där hon alltid gjort men de ringde upp och sa att hennes serviceavtal inte gällde i den verkstaden längre då de hade andra ägare. Enkelt förklarat. Bra att de ringde då det annars hade kunnat bli så att hon servade bilen och därefter fick en räkning på beloppet. Kanske det du råkat ut för?