Moderator: Moderatorer

#1264377
Har parkerat bilen där den trivs bäst - i sitt eget garage :-)
På måndag börjar åter allvaret, så jag har räknat på hur många mil det har blivit under dessa tre veckors semester.
Den körda sträckan slutar på totalt 852,5 mil, varav resan till Grekland blev 717,2 mil :-/
Bilen ser förskräcklig ut efter alla dessa mil, så jag får försöka hinna med en tvätt så snart som möjligt... :bored:
#1264390
Använt C70:n för en t/r till DalaJärna med äldste sonen och besök på Flygfesten 2018, en som vanligt fantastisk upplevelse för en flygintresserad far och hans lika intresserade son.
Satan vad denna bilen går! Rena racerbilen! Och med grabben bakom ratten går det ännu fortare ;-) ;-)

Mike
#1265126
S80 2.5 -07.......två ljuddämparfästen på längsgående röret hade rostat av. Köpte enl. reg.nummer rätt till bilen på Volvo, 2 klämmor som va 52 m.m... såg lite klena ut, men "det ska va dom"sa killen.... så ok. 450 :- spänn......morrrrr.. dyrt Volvo.
Hade tittat å nätet först men hitta inga på mitt regnr, men liknande........... inte sååååå dyra, men wtf, .. bara pengar.
Väl i rep. hallen så passar dessa naturligtvis inte, för klena, kom inte över röret ens. behövde 10 m.m. till.
Tebaks till Volvo och fick nu 70 m.m....... lite stora väl? men fick ta dom ändå, fanns inget däremellan.
Dessa såg inte likadana ut som dom som var för små, hade viklat pinnen åt sidan. Det gick att få dit dom och dom sitter bra men dom kunde ha gjorts smidigare.
Ett minus var att den ena klämman måste sättas med muttrarna neråt och hamnar då i riskområdet för att ta i backen, sticker ner 3-4 cm mer än nödvändigt, Tog av 15 m.m. med sågen.
#1265132
Beställt bytt lackstift till V50n då jag såg ett otäckt stenskottsmärke på ena tröskeln häromdagen. Passade på att bekanta mig med min "nya" handlare, litet men trevligt.
Hoppades hitta några bilar med takräcke på för att se vilka vi borde köpa men nepp, inte en enda bil hade det monterat. Nästa gång kanske.
received_283041302484525.jpeg
received_283041302484525.jpeg (40.01 KiB) Visad 1570 gånger
#1265315
grillchips skrev:Beställt bytt lackstift till V50n då jag såg ett otäckt stenskottsmärke på ena tröskeln häromdagen. Passade på att bekanta mig med min "nya" handlare, litet men trevligt.
Hoppades hitta några bilar med takräcke på för att se vilka vi borde köpa men nepp, inte en enda bil hade det monterat. Nästa gång kanske.
received_283041302484525.jpeg


Takräcke till V90, det finns väl exakt 1 om man ska ha original?
#1265316
Besiktigat den och fått ombesiktning på grund av en bula stor som en golfboll på höger framdäck. Den måste ha uppkommit antingen igår eller idag. Visst är det kul med oförutsedda utgifter? Däcket är drygt ett år gammalt (inköpt 1 juli förra året).

/Håkan
#1265319
GT-mannen skrev: fre 17 aug 2018, 15:25 Besiktigat den och fått ombesiktning på grund av en bula stor som en golfboll på höger framdäck. Den måste ha uppkommit antingen igår eller idag. Visst är det kul med oförutsedda utgifter? Däcket är drygt ett år gammalt (inköpt 1 juli förra året).

/Håkan
Känns ju lite som reklamationsdags.
#1265320
least skrev: fre 17 aug 2018, 15:17
grillchips skrev:Beställt bytt lackstift till V50n då jag såg ett otäckt stenskottsmärke på ena tröskeln häromdagen. Passade på att bekanta mig med min "nya" handlare, litet men trevligt.
Hoppades hitta några bilar med takräcke på för att se vilka vi borde köpa men nepp, inte en enda bil hade det monterat. Nästa gång kanske.received_283041302484525.jpeg


Takräcke till V90, det finns väl exakt 1 om man ska ha original?
Finns det ens klassiska raka räcken som sticker ut på sidorna så man kan surra saker och inte bara köra takbox till så nya bilar?
#1265352
SBergdahl skrev: fre 17 aug 2018, 15:34
GT-mannen skrev: fre 17 aug 2018, 15:25 Besiktigat den och fått ombesiktning på grund av en bula stor som en golfboll på höger framdäck. Den måste ha uppkommit antingen igår eller idag. Visst är det kul med oförutsedda utgifter? Däcket är drygt ett år gammalt (inköpt 1 juli förra året).

/Håkan
Känns ju lite som reklamationsdags.
Ja, jag ska till däckfirman där jag köpte däcken i morgon och se vad dom har att säga.

/Håkan
  • 1
  • 975
  • 976
  • 977
  • 978
  • 979
  • 1845

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]