Moderator: Moderatorer

#1353208
Lockis skrev: tis 10 dec 2019, 16:16
pellemando skrev: tis 10 dec 2019, 15:51
Lockis skrev:Lyckades hitta en 20cm djup håla och med den även punktering. Bärgning till verkstad och bedömning av skada väntar
Vad var det för väg? I flesta fall kan du få ersättning för det. Fick 2 nya vinterdäck av kommunen för ett par år sedan.
Allmän väg utanför ett mindre samhälle i Skåne. Ligger en hel del företag med tung trafik i anslutning så vägen är väldigt dålig.

Tänkte kontakta berörd kommun imorgon när jag vet omfattningen och kostnad.

Är det en Allmän väg så kan det mycket väl vara trafikverkets väg också, bara att jaga och skicka skade anmälan i sånt fall! Ä r det inte utmärkt på något vis så ska man ha ersättning! Vart i Skåne är det om man får vara nyfiken?
#1353223
MarcusV60 skrev:
Lockis skrev: tis 10 dec 2019, 16:16
pellemando skrev: tis 10 dec 2019, 15:51 Vad var det för väg? I flesta fall kan du få ersättning för det. Fick 2 nya vinterdäck av kommunen för ett par år sedan.
Allmän väg utanför ett mindre samhälle i Skåne. Ligger en hel del företag med tung trafik i anslutning så vägen är väldigt dålig.

Tänkte kontakta berörd kommun imorgon när jag vet omfattningen och kostnad.

Är det en Allmän väg så kan det mycket väl vara trafikverkets väg också, bara att jaga och skicka skade anmälan i sånt fall! Ä r det inte utmärkt på något vis så ska man ha ersättning! Vart i Skåne är det om man får vara nyfiken?
Billeberga utanför Landskrona/svalöv. Har gjort en skade anmälan till kommunen, återstår att se vad dem säger.
Verkar dock som att jag kommer undan utan att behöva betala en krona, enligt däckverkstan var däcken "slut" med 4mm kvar. Och då ingår byte i driftsavtalet vi har med Leasingbolaget.
Volvo Assistans tog dessutom kostnaden på hyrbilen :-)
#1353229
Lockis skrev: ons 11 dec 2019, 20:11
MarcusV60 skrev:
Lockis skrev: tis 10 dec 2019, 16:16

Allmän väg utanför ett mindre samhälle i Skåne. Ligger en hel del företag med tung trafik i anslutning så vägen är väldigt dålig.

Tänkte kontakta berörd kommun imorgon när jag vet omfattningen och kostnad.

Är det en Allmän väg så kan det mycket väl vara trafikverkets väg också, bara att jaga och skicka skade anmälan i sånt fall! Ä r det inte utmärkt på något vis så ska man ha ersättning! Vart i Skåne är det om man får vara nyfiken?
Billeberga utanför Landskrona/svalöv. Har gjort en skade anmälan till kommunen, återstår att se vad dem säger.
Verkar dock som att jag kommer undan utan att behöva betala en krona, enligt däckverkstan var däcken "slut" med 4mm kvar. Och då ingår byte i driftsavtalet vi har med Leasingbolaget.
Volvo Assistans tog dessutom kostnaden på hyrbilen :-)
Bra att du slipper betala :-)
Här ser man vem som har vilken väg:
Billeberga.JPG
Billeberga.JPG (94.67 KiB) Visad 737 gånger
#1353235
fjohan82 skrev:
Lockis skrev: ons 11 dec 2019, 20:11
MarcusV60 skrev:
Är det en Allmän väg så kan det mycket väl vara trafikverkets väg också, bara att jaga och skicka skade anmälan i sånt fall! Ä r det inte utmärkt på något vis så ska man ha ersättning! Vart i Skåne är det om man får vara nyfiken?
Billeberga utanför Landskrona/svalöv. Har gjort en skade anmälan till kommunen, återstår att se vad dem säger.
Verkar dock som att jag kommer undan utan att behöva betala en krona, enligt däckverkstan var däcken "slut" med 4mm kvar. Och då ingår byte i driftsavtalet vi har med Leasingbolaget.
Volvo Assistans tog dessutom kostnaden på hyrbilen :-)
Bra att du slipper betala :-)
Här ser man vem som har vilken väg:
Billeberga.JPG
Då är det kommunal väg :-)
#1353236
Rengjort sommarfälgarna till grunden :) Ska gå loss med clay och carnuba vax i vinter med
Bilagor
IMG_8957.jpg
IMG_8957.jpg (1008.19 KiB) Visad 727 gånger
#1353337
Jag gav min bil nya vinterdäck. Några dagar för sent visserligen.
#1353554
Idag när jag skulle åka hem hade bilen blivit av med halva vänster backspegelglas, dessutom två stora sprickor i spegehusets nedre vänstra del... Spegelhuset var dessutom vridet framåt... Kul!
Spegelglas fanns hemma hos en lokal ÅF, sprickorna ska limmas. Orkar inte med ännu en tur med försäkringsbolag denna höst-vintern.
Tack å lov hade det tagit "bakifrån och fram" så den lackerade kåpan hade inte en enda repa. Motorn för in/utfällning verkar dessutom ha klarat sig.

Vad blir nästa incident, tro?
#1353557
Glasbehandling av vindruta, bakruta och backkamerans lins.
Rengöring av torkarbladen.
20191213_150007.jpg
20191213_150007.jpg (5.91 MiB) Visad 495 gånger
20191213_145736.jpg
20191213_145736.jpg (677.18 KiB) Visad 495 gånger
Länge sedan jag gjorde det senast, nästan ett år sedan. Kände att det verkligen var dags igen. Använder ett billigt alternativ från ett välkänt företag som en gång i tiden bara hade grejor till bilar. Bil-någonting heter dom. Man får göra det oftare bara, då hållbarheten är sämre än dom bästa.

Brukar även ta detta på fönstren i huset! Där håller det längre, och behöver inte putsa fönstren speciellt ofta. :-)
#1353596
EbbevonVolvo skrev:Glasbehandling av vindruta, bakruta och backkamerans lins.
Rengöring av torkarbladen.
20191213_150007.jpg
20191213_145736.jpg
Länge sedan jag gjorde det senast, nästan ett år sedan. Kände att det verkligen var dags igen. Använder ett billigt alternativ från ett välkänt företag som en gång i tiden bara hade grejor till bilar. Bil-någonting heter dom. Man får göra det oftare bara, då hållbarheten är sämre än dom bästa.

Brukar även ta detta på fönstren i huset! Där håller det längre, och behöver inte putsa fönstren speciellt ofta. :-)
Ser bra ut!
Hur funkar det på linsen? Märker du någon skillnad i hur länge du kan köra utan att rengöra ordentligt?
#1353601
Fick bli en välbehövlig uppgradering av lyset i backspeglarna, ser dock starkare ut på bild än i verkligheten. Blev till och med användbart ljus, till skillnad mot Pryltemas lampor.
20191213_155017.jpg
20191213_155017.jpg (56.77 KiB) Visad 443 gånger
  • 1
  • 1233
  • 1234
  • 1235
  • 1236
  • 1237
  • 1845

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]