Moderator: Moderatorer

#1311188
Perra83 skrev: fre 12 apr 2019, 23:54 Skulle bara beställa ett nytt kupéfilter men råkade klicka med bromsbelägg för fram och bak ATE ceramic.... :bored: kan va bra att ha.
Lurade med på de, men finns det ”belägg” för att de är bättre? :) :)



fjohan82 skrev: lör 13 apr 2019, 16:26 Besiktat!
Fick en notering om bromsbeläggen bak, de är sopslut efter 7500 mil, inte mycket kvar till metall mot metall...
Blir att försöka få till ett byte snarast.

Dock var motorrummet det renaste de hade sett i en "vanlig bil" på flera månader, frånsett några Lamborghini och Ferrari. :-)
Helt ok mil du fått på de beläggen :) Beställde från bildelaronline24 i veckan, nya belägg runt om och skivor bak, allt från ATE. ;-) ;-)
#1311192
Jag har kör EBC belägg på flera bilar och tyckt att de funkar bra. Nyper fint trots att de är varma och dammar lite mindre. ATE ceramic borde ha samma egenskaper, kanske.
Nu har ja för första gången fått tjutande bromsar när de blir lite varmare. Samtidigt var det första gången som jag INTE hade kopparpaste mellan belägg och kolven. Ska smörja där först och blir det inte tyst provar jag med ATE ceramic.
Mina bakbromsar har gått 6500mil och min PST anmärkte på beläggen både bak o fram. Får se om ja byter ok, skivor och belägg bak i veckan som kommer när ja är ledig. Ska i alla fall ta isär fram och smörja. Sommardäcken ska på och först då ska ja testa och se va bromsarna går för.
#1311194
Micce1980 skrev: lör 13 apr 2019, 16:53
fjohan82 skrev: lör 13 apr 2019, 16:26 Besiktat!
Fick en notering om bromsbeläggen bak, de är sopslut efter 7500 mil, inte mycket kvar till metall mot metall...
Blir att försöka få till ett byte snarast.

Dock var motorrummet det renaste de hade sett i en "vanlig bil" på flera månader, frånsett några Lamborghini och Ferrari. :-)
Helt ok mil du fått på de beläggen :) Beställde från bildelaronline24 i veckan, nya belägg runt om och skivor bak, allt från ATE. ;-) ;-)
Ja jag har förstått att det är helt okej mil, adaptiva farthållaren sliter tydligen ner bakbromsarna till skillnad mot vanliga färdbromsen som äter mer frambroms.

Nu ska jag bara försöka hitta några bra belägg, Bilia tar 1028:- för hö+vä bak...
#1311302
Micce1980 skrev:
Helt ok mil du fått på de beläggen :) Beställde från bildelaronline24 i veckan, nya belägg runt om och skivor bak, allt från ATE. ;-) ;-)
Var det ok mil? ;p Närmar mig 13000 mil på dom jag har (i min ägo), satt på när jag köpte bilen 2014, och då vet jag inte när dom var bytta innan ;p

Sitter väl inte direkt och fiskör heller, men kanske inte bromsar lika kraftigt som andra, förutom när fyrfotingarna ska upp på vägen.

Dock är det dags nu, har både skivor och belägg ligger och väntar på tid och lust :P
#1311309
Editdriver skrev: lör 13 apr 2019, 17:58 Ytterligare en "Sommarhjul-bild.."
20190413_173306.jpg
1'a S60 Classic med V60 Inscription-hjul???
Det passade riktigt bra! :-)
#1311350
grillchips skrev: lör 13 apr 2019, 13:02
poseidon skrev:
Kommer du aldrig parkera nära en trottoar?
Parkerar otroligt sällan vid en trottoar, gör det inte om jag absolut inte måste. ;)
Körde ju lågprofil på förra bilen också så vanan är redan inne.
Precis, vi alla vet ju hur du svor .
#1311411
Äntligen är sommardäcken på! Dividerar lite om mina spacers passar eller ej, så får labba lite med det längre fram. Måste även ha en annan sorts bult då min krafthylsa inte riktigt passar då hålen är lite off center på fälgarna. Nåja. En rejäl tvätt och sen lite bilder kanske. :D
#1311420
@grillchips: Blev frestelsen för stor nu? :-D Blir säkert bra, tummen upp
Användarvisningsbild
av SebSE
#1311431
Sommardäcken på efter två timmars slit.
Bilia, åh bilia i Solna. De enda som rört denna bil hade inte lagt ett uns av kärlek eller kopparpasta på. Så fälgarna satt som ditsvetsade.

Man får vad man betalar för säger vissa. Men de Bilia är ju svindyra och gör reklam för att de ska vara så bra. Ändå är de kanske bäst på att leverera konsekvent låg kvalitet. Iaf i Solna

Iofs får man väl mer skylla detta på mig som inte lärt mig :)
  • 1
  • 1108
  • 1109
  • 1110
  • 1111
  • 1112
  • 1845

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]