Moderator: Moderatorer

#1313922
Steffe3 skrev: sön 28 apr 2019, 19:00 Fick bli rengöring av alla rutor också, när man ändå var igång Bild

Vattenavvisande från BBV på alla rutor utom vindrutan, som fick nya torkarblad från Kimblade som faktiskt verkar riktigt bra om man ska gå på recensioner (och har vattenavvisande behandling inbyggt, vilket inte brukar bli så bra i kombination med andra behandlingar, torkarbladen gillar att hoppa och väsnas då Bild )20190428_184631.jpg
hm. vart kan man köpa dessa torkarblad? deras egna hemsida eller finns det hos andra hemsidor? funderar på att byta ut mina från biltema.. där ena håller på att ge upp(måste spruta enormt mycket spolarvätska för att gummit ska kunna röra vindrutan annars swipar den som vanligt men touchar inte området överhuvudtaget :S
#1313927
UnleashFusion skrev:
Steffe3 skrev: sön 28 apr 2019, 19:00 Fick bli rengöring av alla rutor också, när man ändå var igång

Vattenavvisande från BBV på alla rutor utom vindrutan, som fick nya torkarblad från Kimblade som faktiskt verkar riktigt bra om man ska gå på recensioner (och har vattenavvisande behandling inbyggt, vilket inte brukar bli så bra i kombination med andra behandlingar, torkarbladen gillar att hoppa och väsnas då )20190428_184631.jpg
hm. vart kan man köpa dessa torkarblad? deras egna hemsida eller finns det hos andra hemsidor? funderar på att byta ut mina från biltema.. där ena håller på att ge upp(måste spruta enormt mycket spolarvätska för att gummit ska kunna röra vindrutan annars swipar den som vanligt men touchar inte området överhuvudtaget :S
Första vändan körde dom en Kickstarter, men jag missade dom då (hade inte ens hört talas om dom). Men nu när dom släppte ut det på Indiegogo (https://www.indiegogo.com/projects/kimb ... x/13419793#) så var jag bland dom första ^^
Tar ju en stund att få hem dom, då dom skickas från Korea (och tyvärr åker man ju på Postens straffavgift då), och är dyrare än Biltemas förstås :P

Tog lite större än dom rekommenderar, då jag har testat mig fram till att 28" på förarsidan och 21" på passagerarsidan fungerar bättre än Volvos rekommendation (26" och 20"), den tar även den lilla halvmånen som brukar missas då :)
#1313957
Fuktsensorn sitter i "konsolen" i rutan och inte i backspegeln. Bytte den på min för ett tag sedan, det man ser i backspegeln är väl någon sorts ljussensor som känner av framifrån o bakifrån?
#1313960
theodorkalin skrev:Fuktsensorn sitter i "konsolen" i rutan och inte i backspegeln. Bytte den på min för ett tag sedan, det man ser i backspegeln är väl någon sorts ljussensor som känner av framifrån o bakifrån?
Så tänkte jag med, sen såg jag denna, kanske är det den han har?
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -31217819/
volvo_v70_2009_backspegel_inv�ndig_elektrisk.jpg
volvo_v70_2009_backspegel_inv�ndig_elektrisk.jpg (8.75 KiB) Visad 853 gånger
#1313964
Fy bubblan, efter regn kommer solsken sägs det men i mitt fall så efter förkylning och feber kommer bromsbyte :-) Nu är man lite matt och känns skönt att ha tvättat av sig och hittat en fin japansk öl i kylen även on det var söndag kväll ;) ATE i både belägg och skivor runt om, allt gick mycket bra men de bakre byglarna till oken samt de främre skruvarna till oken (numera kallade "öken") där satt så in i... Tror vi enbart med dessa fick lägga en 3h extra på detta bytet. Även med lite längre hävarm fick man ta in så mycket att vi stundtals funderade på att ge upp. Ska de sitta så pass hårt eller..
Bilagor
IMG_3729.jpg
IMG_3729.jpg (520.31 KiB) Visad 838 gånger
#1314247
Ursäkta att jag svär.. Men fasen va min tråd (som jag startade 2011) blev populär i forumet!.
Man skulle haft en spänn för varje klick ;)
Letar efter en C70 årsm. 10 och uppåt. Fakta om modellen, ev bil till salu. Fel tråd, jag vet men men... :) :-)
#1314250
Idag fick hon en liten service, och lite gnäll på båda hjullagren fram (misstänkte det sen innan, men bra att få det bekräftat).

Eftersom jag hade fyllt på fullt med Biltemas spolarvätska igår, så fick jag en flaska koncentrerad Lahegas i utbyte, så det får man väl stå ut med :P

Lite gnäll på några lampor som inte fungerade, men det är work in progress ändå, så att säga :P
  • 1
  • 1119
  • 1120
  • 1121
  • 1122
  • 1123
  • 1850

Nu hittade en polare till mig en tysk återf&[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]