Moderator: Moderatorer

#1274411
Henkan skrev:
EbbevonVolvo skrev:Gjorde en sak till, för böveln!
Innan poleringen bytte ut alla lysrör i garaget till led-rör. 22 stycken, starkare och bättre blev det!
Var har du hittat den fina flaggan?
Jag beställde dom ( tre stycken, varav två mindre som jag satte på bakdörrarna vid rutan) från denna trevliga yngling. Vi gjorde väl ett gemensamt köp, men han har nog sparat hemsidan vi beställde ifrån.

viewtopic.php?p=1274386#p1274386
Magnus-B är hans alias här.
#1274425
grillchips skrev: fre 12 okt 2018, 09:45 Tog blåa faran på en långtur igår inför försäljning. Såg till så att hon blev ordentligt varm, gjorde lite bromstester (och som gör skivorna lite tjusigare), passade på att pumpa däcken. 1.9 i ena! Inte undra på att den kändes svampig vid ojämn väg. En härlig tur men samtidigt satt jag bara och tänkte på V90n hela tiden, så det är hög tid för skilmässa. :P

Men.. vad är grejen med alla finnar som vill köpa bil och exportera till Suomi? Likadant när en vän sålde sin BMW för ett tag sen, förvisso en 330e men den landade i Finland. Av säg 10 intressenter på 24h så är 2 av dessa finnar som vill köpa hem den.
Ni har ju betydligt billigare bilar i Sverige. T.ex. en xc70 -09 får man i Sverige för 80t men i Finland kostar den 140t.
Skatten är 30-40 tusen så 20-30 tusen i vinst om man hämtar en själv. Och ju dyrare bil ju större vinst.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274517
Henkan skrev:
EbbevonVolvo skrev:Gjorde en sak till, för böveln!
Innan poleringen bytte ut alla lysrör i garaget till led-rör. 22 stycken, starkare och bättre blev det!
Var har du hittat den fina flaggan?
https://www.tricolore-merchandise.nl/e ... hroomline/

Här finns flaggor att beställa.
Såg nu att den lilla finns med ”Made by Sweden” text under.
Så EbbevonVolvo det blir kanske en uppdate senare?


/M
#1274564
@klacken, Se på fan. Det är såpass alltså.

Nåja. Nu är V50n såld och kommer rulla i Malmö hädanefter.
Fick ungefär det dubbla mot vad Upplands Motor ville ge bilen i inbytespris, så känner mig klart nöjd med att ha roddat i det själv.
#1274567
Rengjort, förseglat och satt däckglans på vinterdäcken så de är redo. Lite tidigt kanske men rätt som det är smäller det till och bilen ska vara hemifrån norrut i ett par veckor nu så blir nog ett byte imorrn ändå. Första dubbrasslet jag hörde här i Göteborg var flera veckor sen när det fortfarande var varmt förra gången, mycket märkligt.

Tvättade av bilen också. Tershineschampot verkar lite känsligt för vattentemperaturen. Hade lite varmare nu än senast och nu löddrade det fint och gled lätt.
#1274569
grillchips skrev: lör 13 okt 2018, 18:47 Nåja. Nu är V50n såld och kommer rulla i Malmö hädanefter.
Fick ungefär det dubbla mot vad Upplands Motor ville ge bilen i inbytespris, så känner mig klart nöjd med att ha roddat i det själv.
Ibland ger det lön för mödan!
Nu är det bara profilbilden som ska ändras va...? ;-)
#1274570
@fjohan82, Ha! Det första jag gjorde var att ändra signaturen, men profilbilden missade jag. Bra öga! ;)
#1274573
grillchips skrev: lör 13 okt 2018, 19:04 @fjohan82, Ha! Det första jag gjorde var att ändra signaturen, men profilbilden missade jag. Bra öga! ;)
Ibland så! ;-)

Snart slår denna tråd om till 1000 sidor förresten :-)
#1274598
Tänkte byta kamrem, spännare, löphjul och vattenpump på S70:n som yngste sonen tar med sig till Skövde nästa helg, men efter att ha tappat av kylvätskan och påbörjat demontering började jag kolla skicket på den gamla och konstaterade att efter 15 år sedan senaste bytet och betydligt färre mil än gränsen för byte så väntar vi med bytet till senare. Dumt? ja kanske, men allt såg nytt ut...
Det blev dock byte av förardörrens dörrsida så nu ser denna 18 år gamla bil om inte ny så åtminstone oförskämt fräsch ut, både in- och utvändigt. Old Volvos never die, they just look better!

Mike
  • 1
  • 997
  • 998
  • 999
  • 1000
  • 1001
  • 1845

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]