Moderator: Moderatorer

#1359264
Råkade slänga iväg en förfrågan om inbytespris för den :oops:
#1359300
Två kilometer på en blöt asfaltsväg. Innan dess nytvättad och så in i norden fin...
Skitig-1.jpg
Skitig-1.jpg (825.69 KiB) Visad 641 gånger
Skitig-2.jpg
Skitig-2.jpg (970.81 KiB) Visad 641 gånger
Dessa däck och stänkskydd gör mig galen, eller rättare sagt, ännu mer galen. :mad: :crying: :-( :sick: :wacky: :wacky:

...så det blev väl egentligen emot min Volvo.

Men imorgon har jag något att göra i alla fall!
#1359301
EbbevonVolvo skrev: fre 17 jan 2020, 00:57 Två kilometer på en blöt asfaltsväg. Innan dess nytvättad och så in i norden fin...
Skitig-1.jpg
Skitig-2.jpg

Dessa däck och stänkskydd gör mig galen, eller rättare sagt, ännu mer galen. :mad: :crying: :-( :sick: :wacky: :wacky:

...så det blev väl egentligen emot min Volvo.

Men imorgon har jag något att göra i alla fall!
Du får nog se så du inte fått en hjärnblödning och kört över en potatisåker istället :-D Maxfarten är väl 35km/h om man vill ha den fin men ibland är det ändå bara väldigt smutsigt på vägarna.

En annan har fått tid på verkstad för byte av bränslepump till ett ok pris. En lokal verkstad som jag hört bra om lite då och då (har bott på denna ort sedan 2014 ”bara”) och som inte var helt smittade av överpriser. Bilen ska ju förvisso säljas nu men har inte hjärta att låta detta strula och hade heller inte velat det om jag köpt bilen
:-)
#1359377
Idag har bilen fått R29947 fixad.
Den går lika bra nu som innan, eller vänta! Den har fått ny olja i växellådan också, två flugor i en smäll.
Således går den bättre nu än innan, med mjukare och snabbare växlingar, även om den inte växlade illa eller hade EGR-problem innan. Den känns helt enkelt lite piggare. :-)
#1359383
Micce1980 skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 17 jan 2020, 00:57 Två kilometer på en blöt asfaltsväg. Innan dess nytvättad och så in i norden fin...
Skitig-1.jpg
Skitig-2.jpg

Dessa däck och stänkskydd gör mig galen, eller rättare sagt, ännu mer galen. :mad: :crying: :-( :sick: :wacky: :wacky:

...så det blev väl egentligen emot min Volvo.

Men imorgon har jag något att göra i alla fall!
Du får nog se så du inte fått en hjärnblödning och kört över en potatisåker istället :-D Maxfarten är väl 35km/h om man vill ha den fin men ibland är det ändå bara väldigt smutsigt på vägarna.

En annan har fått tid på verkstad för byte av bränslepump till ett ok pris. En lokal verkstad som jag hört bra om lite då och då (har bott på denna ort sedan 2014 ”bara”) och som inte var helt smittade av överpriser. Bilen ska ju förvisso säljas nu men har inte hjärta att låta detta strula och hade heller inte velat det om jag köpt bilen
:-)
Skulle hämta ett paket nere i stan som var tungt och otympligt, så jag kunde inte ta det på cykeln. Jag brukar alltid ta cykeln när jag ska ner i stan, så nära är det. Hälften på 40 väg och resten på 30 väg. Och som sagt cirka två kilometer fram och tillbaka.
Dessa Pirelli däck kastar upp makalöst mycket skit på bilen, vilket jag inte någon gång råkat ut för på någon bil med andra däckfabrikat. Mycket bra fäste vid snö/halka vilket gör att dom inte åkt ut på Blocket. :-) Men nästa gång blir det något annat, och då förhoppningsvis även ett par 18" fälgar. Letar dagligen på Blocket, men inget lämpligt här nere i Skåne har dykt upp.
#1359384
fjohan82 skrev:Idag har bilen fått R29947 fixad.
Den går lika bra nu som innan, eller vänta! Den har fått ny olja i växellådan också, två flugor i en smäll.
Således går den bättre nu än innan, med mjukare och snabbare växlingar, även om den inte växlade illa eller hade EGR-problem innan. Den känns helt enkelt lite piggare. :-)
Ah, är det R29947 man ska kolla så att det är fixat nu när man ska köpa D4:a då?

Just den där oljan i lådan gör susen :-D
EbbevonVolvo skrev: Men nästa gång blir det något annat, och då förhoppningsvis även ett par 18" fälgar. Letar dagligen på Blocket, men inget lämpligt här nere i Skåne har dykt upp.
Letar med, men såhär års förefaller det rätt kört. Bilen vi hämtar i februari ska vi köpa vinterdäck till men det lutar att det blir ett par 17" så får man ta nya tag i höst ;-)
#1359385
EbbevonVolvo skrev: fre 17 jan 2020, 16:31
Micce1980 skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 17 jan 2020, 00:57 Två kilometer på en blöt asfaltsväg. Innan dess nytvättad och så in i norden fin...
Skitig-1.jpg
Skitig-2.jpg

Dessa däck och stänkskydd gör mig galen, eller rättare sagt, ännu mer galen. :mad: :crying: :-( :sick: :wacky: :wacky:

...så det blev väl egentligen emot min Volvo.

Men imorgon har jag något att göra i alla fall!
Du får nog se så du inte fått en hjärnblödning och kört över en potatisåker istället :-D Maxfarten är väl 35km/h om man vill ha den fin men ibland är det ändå bara väldigt smutsigt på vägarna.

En annan har fått tid på verkstad för byte av bränslepump till ett ok pris. En lokal verkstad som jag hört bra om lite då och då (har bott på denna ort sedan 2014 ”bara”) och som inte var helt smittade av överpriser. Bilen ska ju förvisso säljas nu men har inte hjärta att låta detta strula och hade heller inte velat det om jag köpt bilen
:-)
Skulle hämta ett paket nere i stan som var tungt och otympligt, så jag kunde inte ta det på cykeln. Jag brukar alltid ta cykeln när jag ska ner i stan, så nära är det. Hälften på 40 väg och resten på 30 väg. Och som sagt cirka två kilometer fram och tillbaka.
Dessa Pirelli däck kastar upp makalöst mycket skit på bilen, vilket jag inte någon gång råkat ut för på någon bil med andra däckfabrikat. Mycket bra fäste vid snö/halka vilket gör att dom inte åkt ut på Blocket. :-) Men nästa gång blir det något annat, och då förhoppningsvis även ett par 18" fälgar. Letar dagligen på Blocket, men inget lämpligt här nere i Skåne har dykt upp.
Snygga och lättvättade :-)

http://www.bildelsbasen.se/67-W1671832.html
https://www.blocket.se/annons/skane/fin ... u/87271855
#1359386
Micce1980 skrev: fre 17 jan 2020, 16:45
fjohan82 skrev:Idag har bilen fått R29947 fixad.
Den går lika bra nu som innan, eller vänta! Den har fått ny olja i växellådan också, två flugor i en smäll.
Således går den bättre nu än innan, med mjukare och snabbare växlingar, även om den inte växlade illa eller hade EGR-problem innan. Den känns helt enkelt lite piggare. :-)
Ah, är det R29947 man ska kolla så att det är fixat nu när man ska köpa D4:a då?

Just den där oljan i lådan gör susen :-D
Ja jag tror att den heter det till samtliga VEA, men ska inte svära på om det kanske skiljer något mellan V och XC...

Yes, trodde inte jag skulle märka någon skillnad, men kul att man gör det. Bra att ha det fixat inför sommaren också :-)
#1359406
fjohan82 skrev: Snygga och lättvättade :-)

http://www.bildelsbasen.se/67-W1671832.html
https://www.blocket.se/annons/skane/fin ... u/87271855
Jag gillar inte dom på Bildelsbasen.
Dom på blocket har tyvärr Pirelli, och det vill jag inte ha.... egentligen. Fast priset var okay... får fundera lite... och då försvinner dom kanske.

Tack för det tipset, fälgarna gillar jag. :-D Har väl antagligen valt bort dom p.g.a. Pirelli.
#1359408
EbbevonVolvo skrev: fre 17 jan 2020, 17:42
fjohan82 skrev: Snygga och lättvättade :-)

http://www.bildelsbasen.se/67-W1671832.html
https://www.blocket.se/annons/skane/fin ... u/87271855
Jag gillar inte dom på Bildelsbasen.
Dom på blocket har tyvärr Pirelli, och det vill jag inte ha.... egentligen. Fast priset var okay... får fundera lite... och då försvinner dom kanske.

Tack för det tipset, fälgarna gillar jag. :-D Har väl antagligen valt bort dom p.g.a. Pirelli.
Ja det är sannerligen inte lätt. :-)
Jag har kört igenom halva landet för fälgar, men så är jag lite galen också ;-)
  • 1
  • 1248
  • 1249
  • 1250
  • 1251
  • 1252
  • 1845

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]