Moderator: Moderatorer

#1432051
lennarte skrev: ons 24 feb 2021, 12:43 Var iväg på bilprovningen med frugans Passat. Ombesiktning på oljeläck :mad: :devil: , men det hade han nog godkänt för jag bytte olja och filter kvällen innan.... :-/ Men där var glapp i en styrled också. 21000 mil så det får väl räknas som "normalt" att slitdelar börjar "ta slut" . Avgasvärden och bromsarna var i alla 100
CO 0,0
HC 1
CO 2500 0.0
Lambda 1,01
Bromssr fram 2,1, 2,2
Bromsar bak 1,8, 1,8
:-D :-D
Det där med bromsvärden, hade:
Fram 2,5 2,5
Bak 1,4 1,4

Ingen aning vad det säger, men skulle gärna ha högre på allt 😅
#1432072
DOdell skrev:
lennarte skrev: ons 24 feb 2021, 12:43 Var iväg på bilprovningen med frugans Passat. Ombesiktning på oljeläck :mad: :devil: , men det hade han nog godkänt för jag bytte olja och filter kvällen innan.... :-/ Men där var glapp i en styrled också. 21000 mil så det får väl räknas som "normalt" att slitdelar börjar "ta slut" . Avgasvärden och bromsarna var i alla 100
CO 0,0
HC 1
CO 2500 0.0
Lambda 1,01
Bromssr fram 2,1, 2,2
Bromsar bak 1,8, 1,8
:-D :-D
Det där med bromsvärden, hade:
Fram 2,5 2,5
Bak 1,4 1,4

Ingen aning vad det säger, men skulle gärna ha högre på allt 😅
Hänger mer på hur tung bromsfot teknikern har som jag har förstått det :P Det viktiga är att det inte diffar från sida till sida (ojämn bromsverkan).
#1432078
Steffe3 skrev: ons 24 feb 2021, 16:54
DOdell skrev:
lennarte skrev: ons 24 feb 2021, 12:43 Var iväg på bilprovningen med frugans Passat. Ombesiktning på oljeläck :mad: :devil: , men det hade han nog godkänt för jag bytte olja och filter kvällen innan.... :-/ Men där var glapp i en styrled också. 21000 mil så det får väl räknas som "normalt" att slitdelar börjar "ta slut" . Avgasvärden och bromsarna var i alla 100
CO 0,0
HC 1
CO 2500 0.0
Lambda 1,01
Bromssr fram 2,1, 2,2
Bromsar bak 1,8, 1,8
:-D :-D
Det där med bromsvärden, hade:
Fram 2,5 2,5
Bak 1,4 1,4

Ingen aning vad det säger, men skulle gärna ha högre på allt 😅
Hänger mer på hur tung bromsfot teknikern har som jag har förstått det :P Det viktiga är att det inte diffar från sida till sida (ojämn bromsverkan).
Ok!

Men var tvungen och fick respons Lindeborg som är en Polestarägare:
F 3,0 3,0
B 2,2 2,2

Men måste väll ha och göra med större och kraftigare bromsar (Brembo kvalitet?), en V60 Classic?
#1432092
DOdell skrev: ons 24 feb 2021, 17:17
Steffe3 skrev: ons 24 feb 2021, 16:54
DOdell skrev:
Det där med bromsvärden, hade:
Fram 2,5 2,5
Bak 1,4 1,4

Ingen aning vad det säger, men skulle gärna ha högre på allt 😅
Hänger mer på hur tung bromsfot teknikern har som jag har förstått det :P Det viktiga är att det inte diffar från sida till sida (ojämn bromsverkan).
Ok!

Men var tvungen och fick respons Lindeborg som är en Polestarägare:
F 3,0 3,0
B 2,2 2,2

Men måste väll ha och göra med större och kraftigare bromsar (Brembo kvalitet?), en V60 Classic?
Min bil fick 2,9 fram och 2,1 bak på förra besiktningen, denna gången var det 2,1 fram och 1,2 bak.
Så ja, det verkar ha inverkan på hur hårt det bromsas.
#1432100
Det är friktionen mellan däck och rullar som ger värdet. Så varma torra sommardäck ger högre värde än blöta däck. :-D
#1432608
Sålde extra bilen idag, en 850. Köparen kommer i en gammal Opel som bolmar rök då topplockspackningen just gått. När affären är klar så har hans motor fyllts med vatten och är hydrolåst. Så det slutar med att jag bogserar hans gamla bil med hans nya bil (min 850) hem till honom. Sådan service får man bara från Volvoägare . Var bara 2 km bort skall dock tilläggas.
#1432757
Haha nej, det blev inget prutande
  • 1
  • 1456
  • 1457
  • 1458
  • 1459
  • 1460
  • 1845

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen